#1 Skrevet Mai 20, 2012 Nettopp anskaffet 2006 a6 3.0 tdi Q automat. Kunne fint spart meg generelt for elektroniske håndbrekk, men bilen har nå en gang det. Har egentlig aldri hatt særlig erfaring med automat heller tidligere, så hva er vanlig når man parkerer bilen? På tidligere biler med mekanisk håndbrekk bruker jeg alltid håndbrekker, fordi jeg mener det gjør at det holder seg ved like rett og slett. Har aldri hatt problemer med håndbrekket på mine biler. Gjelder det samme for elektronisk håndbrekk? Er dette rett og slett et ordinært mekanisk håndbrekk som er elektronisk styrt? Er det bedre å bare la bilen "henge" på park på automatkassen og droppe å bruke håndbrekket? Er det idelle håndbrekk først og park etterpå, for å unngå at bilen henger hardt i park til man skal ut av park igjen? Eller spiller det ingen rolle? Jaja, jeg vet disse spørsmålene høres helt n00b ut... man må vel google seg litt opp på konseptene bak tradisjonelle automatkasser. Men tips mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 20, 2012 Aldri bra å la bilen henge i Park. Er bare en elektrisk motor som drar på et mekanisk fjørbelasta brekk, litt forskjellige patenter på det men det er bare å bruke det som et vanlig håndbrekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 20, 2012 Slik som Sven skriver her, ville bare komme med en tilleggs informasjon. Inn med bremsen sett den i "N" på med brekket, slipp brems (slik at den faktisk henger på brekket) også sett den i "P". Dette høres veldig banalt ut men har sett altfor mange som setter den i "P", mens de holder inne bremsen og da blir den hengende på kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2012 Jepp, jeg setter alltid på brekket mens den står i N, slipper bremsen slik at den henger kun på håndbrekket og setter så automaten i Park 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2012 Hm. Brems - nøytral - brekk - slipp brems - P hørtes veldig logisk ut. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det selv. Mange takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...