#1 Skrevet April 20, 2005 Som tema sier. hva bruker dere for å holde felgene blanke å fine?? Finnes det noen egne produkter for polering av felgene (for hånd) Er autosol noen bra eller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2005 Autosol er gull Bruk søke funksjonen, så finner du vel sånn ca ørten tråder om det tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2005 Til lakkerte felger har jeg opplevd faktisk at ( flaut og si det men) Turtle er best. De har en svinedyr wax (tidligere emerald series) som inneholder noen sånne tropiske planteoljer og masse flott! Den er overlegen når det gjelder å beskytte felger, jeg opplevde at bremsestøvet ikke festet seg i det hele tatt, bare å spyle lett over en gang imellom og du har alltid rene felger! Ellers så er Autoglym suverent, men har ikke like god erfaring med den på felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2005 Takk for svarene folkens. det er autosol jeg bruker nå, men jeg ser at "ninja turtels" også annbefalles. da får jeg ta og prøve det en dag også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 23, 2005 Til lakkerte felger har jeg opplevd faktisk at ( flaut og si det men) Turtle er best. De har en svinedyr wax (tidligere emerald series) som inneholder noen sånne tropiske planteoljer og masse flott! Den er overlegen når det gjelder å beskytte felger, jeg opplevde at bremsestøvet ikke festet seg i det hele tatt, bare å spyle lett over en gang imellom og du har alltid rene felger! Ellers så er Autoglym suverent, men har ikke like god erfaring med den på felgene. Jeg har alltid polert felgene mine med Autoglym polering (den røde) og vokset med autoglym (den gullfargede) etterpå. Er da veldig lett å holde felgene rene for alt. Venter også veeeeldig spendt på bilder av bilen din Thomas. Ser så sinnsvakt rå ut på avataren din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2005 ja den er en feit lav padde!!hihi Blir veldig bra når alt blir ferdig, venter på noen veldig viktige detaljer som jeg håper er ferdig på bilen til Vålertreffet. Gleder meg til å se gliset ditt også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2005 ville ikke brukt auto sol om det er lakk på! det er jo mye slipe stoff i autosol 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 23, 2005 ja den er en feit lav padde!!hihi Blir veldig bra når alt blir ferdig, venter på noen veldig viktige detaljer som jeg håper er ferdig på bilen til Vålertreffet. Gleder meg til å se gliset ditt også. Nå må ikke du poste flere innlegg, for jeg prøver å få flere innlegg enn deg!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2005 :nana::nana: ja det ser jeg nå... men nå er jeg vel foran deg igjen.:klapp: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2005 :nana::nana: ja det ser jeg nå... men nå er jeg vel foran deg igjen.:klapp: Jeg er på MSN heine_audi@hotmail.com hvis du sitter å kjeder deg. Gidder du å sende meg msn adressen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2005 Som tema sier. hva bruker dere for å holde felgene blanke å fine??Finnes det noen egne produkter for polering av felgene (for hånd) Er autosol noen bra eller... Brukte Meguiar´s "deep paint cleaner" og helt vanlig grønn turtle wax på mine. Det ble flott!. -Grønn t-wax sitter godt på. j 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 25, 2005 Autosol er fin på chrome hvis den er blitt litt matt/slitt, men ville ikke brukt den til "vanlig" polish. Kanskje når man setter bort felgene til vinteren for å få de skikkelig rein. Ellers har jeg alltid brukt Glym super resin polish og extra gloss etterpå, men i det siste avlsutter jeg med Meguiars sin Nextgeneration sealer. Ser bra ut.. Når jeg monterer felger sommer/vinter som ikke har store nok åpninger til at man får vasket inni/bak felgene smører jeg inn med polish der bak og lar det stå på... Helt suverent å reingjøre felgen når man tar de av igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 26, 2005 Autosol på metall.. Særlig på chrome.. På lakk er, så langt jeg har prøvd (har testet alt fra Simoniz gul til Excalibur..), autoglym den suverene vinneren. Først fjerne tjæreflekker med Intensive tar remover, (Det er alltid noen flekker igjen etter vasken i høst..) polere opp matte/ripete områder med Paint renovator, ett eller to strøk med Super Resin polish og til slutt Extra gloss protection. Lar man denne siste tørke et døgn og så ha på et strøk til, er det bare å høyttrykkspyle for å få av skiten til høsten. Helt topp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...