#1 Skrevet April 20, 2005 Hei! Venstre frembremse piper som bare rakkern.. I fjor sommer tok jeg ut sylinderen fra kaliperen, byttet gummidelene og smørte godt. alt var såre vell.. Men nå piper det som bare det igjen. Er blitt lei av det og vurderer å kaste skiten og heller kjøpe "ny" kaliper. koster ca 1000 for en som er overhalt. Men det jeg lurer på er om det kan være noe annet som gjør at bremsene piper og blir vell varme? Det virker som om klossen blir liggende på skiva og at det fører til pipingen og varmen. Kan det være bremseskiven også? Egentlig har jeg lyst på bedre bremser og skiver, men det koster jo litt.. Sjekket på mekonomen. de skulle ha 395 for slissede bremboskiver og 946 for overhalede kalipere (pr. stk) Har disse brembo skivene noe for seg? De pluss nye klosser burde kanskje være en billig bremse oppgradering på bilen min? Noen som har peiling på dette? I tillegg så kommer det en gnisselyd fra motorrommet på venstre side. Kan det være et motorfeste som knirker? Kanskje de er litt slitt.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...