#1 Skrevet Mai 21, 2012 Hei hei godtfolk! Har lenge hatt en strømtyv i bilen min, og har nå kastet meg rundt for å finne synderen. Kommer fram til at det er et relé som klikker på sikring 8 i bilen. Reléet ligger rett til venstre for venstrefoten på førersiden, bak det bulende dekselet. Finner ut at det er nummer "318", med delenummer 447 959 875. På reléet står det "fensterheber-steuergerät". Såvidt meg bekjent er dette et relé til elektriske vinduer, kan noen bekrefte dette? Lurer altså på om det kan være til noe annet? Kan også nevne at jeg IKKE har elektriske vinduer på min bil..... Takk for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 21, 2012 Hei hei godtfolk! Har lenge hatt en strømtyv i bilen min, og har nå kastet meg rundt for å finne synderen. Kommer fram til at det er et relé som klikker på sikring 8 i bilen. Reléet ligger rett til venstre for venstrefoten på førersiden, bak det bulende dekselet. Finner ut at det er nummer "318", med delenummer 447 959 875. På reléet står det "fensterheber-steuergerät". Såvidt meg bekjent er dette et relé til elektriske vinduer, kan noen bekrefte dette? Lurer altså på om det kan være til noe annet? Kan også nevne at jeg IKKE har elektriske vinduer på min bil..... Takk for all hjelp! Hvis du har takluke så bruker det og el vinduer samme rele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2012 Okei, har takluke. Men er det normalt at reléet klikker når det får strøm? Skal det ikke klikke når jeg feks åpner luka? Kan nevne at jeg nå, uten reléet har 60-70mA krypstrøm. Er dette for mye? --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?55yaqy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2012 Har nå prøvd med reléet inne igjen, og ender da opp med en krypstrøm på 0,147 Ampere. Dette tilsvarer ca. 1,75 watt. Hvorfor bruker dette reléet så mye strøm, burde jeg skaffe meg et nytt? --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?zpcair 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...