1,4 tsi, "lugger" på ca 3500 rpm og dårlig drag fra 3500 rpm og oppover

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 140 hk golf v 1,4 tsi som til tider "lugger" på ca 3500 rpm, draget stopper på en måte opp og den drar også dårlig på høyere turtall. Det er ikke alltid den er slik, og den er verst når jeg har kjørt en god stund.

Har lest meg frem til at det kanskje kan være trykksensoren på innsuget som kan være årsaken til at den er slik, og da lurer jeg på om det er noen smarte hoder som kan ha en formening om dette?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig svar, men vag.com er ypperlig til å finne feil :)

Gjøres ofte gratis hos din lokale møller foretning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det har noe å si, på min TSI, 160 hk , er det omtrent på 3500-3600 turboen kicker inn, så kan det være turboen som sliter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers ville eg også sjekket for feilkoder / tenningsbank. Har vert litt problemer med disseog tenningsbank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er akkuratt når turboen kicker inn det stopper opp på en måte så det er mest sannsylig noe krøll der ja, men er litt rart at det ikke er sånn heletiden : klø :

Prøvde med vagcom selv ista men ble ikke noe klokere, men dette var ikke fullversjonen da og jeg er litt grønn på vagcom, men bilen skal på service neste onsdag så jeg kan få de til å sjekke det ut :)

Hadde vært fint å fått fikset det til neste fredag til en skal kjøre ned til Våler :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel også nevne at forrige eier var uheldig og knakk en nippel på vacumboksen (?) som ligger i motordekselet, så han plugget bare slangen, og da var denne feilen heletiden, men så fikk jeg fikset det og da ble det sånn som det er nå at feilen ikke er der hele tiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.