Lovlig med LED i parklys? + Billigeste HVITE nærlys?

Anbefalte innlegg

Hei! Det hadde gått en pære i det ene parklyset mitt idag, så puttet inn noen led-pærer jeg hadde liggende i parklysene. De lyser hvitt, og kanskje bittelitt sterkere enn de gamle "gule". Det jeg først og fremst lurer på er om de er lovlige å kjøre med? Det lyser ikke noe mer enn vanlige parklys, selvom det kanskje ser slik ut på bildet under (skumring + elendig kamera).

 

Bilde:

http://bildr.no/view/1186547

 

Problemet nå er jo at parklysene er de eneste som lyser hvitt, og det ser jo dust ut, ihvertfall i kombinasjon med tåkelysene, så nå må jeg finne nye pærer til nærlys og tåkelys og! Orker ikke xenon da jeg da må kjøpe linselykter og aut regulerbare lykter, der sier uanset økonomien stopp!

 

Hva med slike som disse? Xenon-lookalikes. De bør vel være lovlige? Og ser de noenlunde hvite ut og har et nogenlunde "moderne" look?

 

http://www.ebay.com/itm/Xenon-HIGH-Main-Beam-Bulbs-H1-VW-Golf-IV-/270491876829?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AGolf&hash=item3efa927ddd#ht_2794wt_882

 

Noen som har noen erfaring med slike pærer? Og det er H1 som passer Golf IV 2000?

 

På forhånd, takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte noen xenon lookalike pærer, og lyset ble hvitt. Kan til tider skimte et blåskjær, men ingenting som jeg ser til vanlig. Men nå er det selvfølgelig også forskjell på lookalike pærene.:) Jeg kjøpte mine hos Mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyspærer skal egentlig være E-merket for å være lovlig, men om du får noen "straff" for det er vel heller en skjønnssak. Biltema's små lyspærer er heller ikke E-merket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fik 1er feil med feil farge på parklys når jeg hadde led pærer på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Var de pærene du fikk 1er feil på Sindre hvite eller blåskjær? Mine er helt hvite og ser rimelig vanelige ut i dagslys. I mørket/skumringen ser du de derimot ganske godt. Lar de stå i uansett, så får jeg heller ha noen vanlige liggende i bakhånd.

 

Kom over en tråd på forumet idag hvor et medlem solgte noen pærer (Höen Xenonmatch) som fikk mye skryt av de andre medlemmene. Nå har visst http://www.scandicshine.no tatt over salget av de og de selges til rundt en 300-lapp så jeg. Blir nok de så fort jeg får skrapt opp litt penger!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det værste som kan skje er vel at du får beskjed om å fjerne pærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Satser på at det går greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Var de pærene du fikk 1er feil på Sindre hvite eller blåskjær? Mine er helt hvite og ser rimelig vanelige ut i dagslys. I mørket/skumringen ser du de derimot ganske godt. Lar de stå i uansett, så får jeg heller ha noen vanlige liggende i bakhånd.

 

Kom over en tråd på forumet idag hvor et medlem solgte noen pærer (Höen Xenonmatch) som fikk mye skryt av de andre medlemmene. Nå har visst http://www.scandicshine.no tatt over salget av de og de selges til rundt en 300-lapp så jeg. Blir nok de så fort jeg får skrapt opp litt penger!

 

mine var ganske blå og 5 små leds rundt på pæra og den ene ledden på den ene pæra blinka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, som man ser av bilde i førsteposten så er mine helt hvite. Satser på at det går greit da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt stoppet flere ganger av politi og vegvesenet, og den har aldri sagt noe på ledpærene mine i parklys, eller xenon i tusenmetringene og tåkelysene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.