2.5 r5 tdi kam i dødpunkt

Anbefalte innlegg

Det har blitt stilt på kammen på a6 2.5 tdien jeg har, så når jeg setter veiva i dødpunkt er ikke kammen "helt" i dødpunkt, hvordan kontrollerer jeg at den står nøyaktig?

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant nettopp ut at bilen slutter å lade etter 3000 rpm

kjører jeg i 3'giret så får jeg 0,5 bar ved ca 2200-2300 så holder den seg der til 3000 rpm så faller den til 0 i trykk. Uansett hvor langt jeg drar den på turtall så lader den ikke, så hvis jeg girer å turtallet er mellom 2200-3000 tar det litt tid, så kommer den med 0,5 bar igjen til den er over 3000 rpm å mister alt igjen....

 

Leste noe om at det kan ha noe med mapsensor? eller magnetventil?

 

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å blåse litt liv i tråden igjen. Noen forslag til hva jeg kan prøve å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står masse om dette i tråder her på forumet :) det med kammen. Av med toppdeksel og bakre kamhjul. Skal kunne legge et låseverktøy over tappen på kammen og toppen. Du ser det også med øyet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låseverktøyet, er enkelt å lage, brukte selv en bit med alu, som ble tilpasset... selv skaftet på en fastnøkkel, kan nok brukes....

Er ike noe hokus pkus å få det til. :-=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.