Forberedelser før påføring av lakkstift

Anbefalte innlegg

Bilen skal inn til lakkrens og polering og i den sammenheng ønsker jeg å ta steinsprut og et par dype riper.

Har kjøpt inn lakkstift og klarlakkstift med den rette lakk koden.

 

Hvilket produkt burde jeg benytte til å vaske over med før påføring?

Hvor lenge skal lakken tørke før jeg kan påføre klarlakk?

 

Ellers noe jeg burde vite før jeg begynner?

 

Mvh

 

Andrè Gjerdin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikonfjerner er et must og gå over med før du flekker, for å få bort fett og smuss i "såret".

Deretter må du se ann om det er nødvendig med grunning, hvis nei. Så kjør på med tynt lag med lakkstift, kan anbefale q-tips, tannpirker eller noe skarpt og lite for påføring. Etter fylt ønsket megde. Du skal kunne se en liten forsenkning, veldig minimal.

Hvis du har en hårføner kan du bruke denne for å haste prosessen litt (tid ca 15min). Ellers ville jeg ventet et par timer.

 

Så fyller du klarlakk over feltet, og for profft resultat kan dette våtslipes og poleres nesten usynlig -HVIS- jobben er gjort ordentlig :)

 

Det beste resultatet får jeg når jeg bruker lakkstift fra Ødegård lakk, de blander farge og klarlakk i samme flekkflaske, mye lettere å få et pent resultat. Men koster muligens noe mer.

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for veldig utfyllende svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.