Anbefalte innlegg

Bilen er en Audi Coupé. 1991 mod 2.3L 20v.

 

ABS lampe mellom speedometer og turtallsmeter "ABS aus" lyser konstant når jeg kjører. Jeg kan trykke så mange ganger jeg vil på ABS-knappen på instrumentpanelet, men lyset vil ikke slukke. Men, når jeg står stille derimot, da vil det la seg slukke om jeg trykker på ABS-knappen. Så snart jeg begynner å kjøre så tenner lyset igjen. :confused:

 

Noen som kan tenke seg til hva dette kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS sensor, slitte bremseskiver/ dårlig abs-ring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bortover nå og ta en kikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, en eller flere av giverne gir ikke 'forventet' signal, så den kobler seg ut og gir feil. Egentlig lett å sjekke en og en giver med oscilloskop eller til nød multimeter. Giverne kan også bli slitt hull på så dritt og fuktighet kommer inn, da kan du måle enten kortslutning eller brudd. Sammenligne givere er nøkkelen til suksess.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, en eller flere av giverne gir ikke 'forventet' signal, så den kobler seg ut og gir feil. Egentlig lett å sjekke en og en giver med oscilloskop eller til nød multimeter. Giverne kan også bli slitt hull på så dritt og fuktighet kommer inn, da kan du måle enten kortslutning eller brudd. Sammenligne givere er nøkkelen til suksess.. :P

 

Hei. Hvor er giverne lokalisert og hvordan feilsøker jeg disse?: dum :

 

Jeg har multimeter tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

abs-følerene sitter i fjærbeinet inn mot drivakselen (og da abs-kransen) mens kontaktene finner du litt mer inni bilen, foran vil du nok finne de i motorrommet, mens kontaktene til bakhjulene finner du nok under baksetet. Runde, gule (kan også være sorte..) kontakter som du bare tar ifra hverandre...

 

Sett multimeter til å måle spenning, 2v ac f.eks og snurr hjulet, du vil da få en eller annen verdi.. Gjør du ikke det kan du prøve 200mV da du kanskje ikke får snurret hjulet så fort rundt. Gjør det på alle hjulene og se hvem som skiller seg ut, sørg for å snurr de sånn cirka med samme hastighet. Snurrer hjulet fortere vil målingen/utslaget bli høyere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.