A4 B8 : Ignition Lock Defective

Anbefalte innlegg

Hello !

På vei hjem fra jobb i dag kom det plutselig et varsel i FIS.

"Ignition Lock Defective" står det, også er det bilde av en nøkkel med kryss over.

I tillegg blinker "glødeplugg symbolet"

Skrur jeg av bilen og forsøker å starte den igjen , så vil den ikke på vanlig måte,

altså ved å putte nøkkelen i hullet og trykke den ett hakk inn.

Holder jeg derimot nøkkelen inne, så starter bilen , men nøkkelen sitter løst og jeg kan bare kaste den i baksetet selv om bilen går.

Jeg får da ikke stoppet bilen , uten å bruke "den tomme nøkkelen" som følger bilen.

Ser på nettet at mange sliter med samme problem, og det er vel noe som må fikses på verksted uansett,

men inntil jeg kommer meg dit, er det noen fare for at bilen kan gå i nødmodus eller at det blir noe annet tull ? Tenker i de baner fordi tenningslåsen åpnebart er defective, og er bekymret for at startsperre skal koble inn, aller helst når jeg er på vei over fjellet f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler på at en startsperre vil slå ut når bilen først er i gang, les ut feilkoder og book time hos Møller, helt klart en vederlagsfri reklamasjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Import da vettu .. helvetes ! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner, hvor gammel er bilen og har den gått langt?

Selv om det er import, så kan det hende at Møller vil gå langt for å hjelpe deg, spesielt om du kommer høflig og presenterer saken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 2010 mod, registrert desember 2009. Har nå gått 73K .

Har et svært godt forhold til Møller TRD, men ser ikke for meg de tar dette på garanti, når de blir sittende med bota.

Virker som det er et mekanisk problem i selve tenningslåsen, og har fått pris på 2700 for fiks hos møller.

Om jeg bare setter i nøkkelen og forsøker å starte, så virker det som om tenningslåsen tror den blir manipulert, og bilen starter ikke.

Det jeg må gjøre for å få start er .. åpne bilen med fjernkontrollen, sette meg inn, låse bilen med fjernkontroll, åpne bilen med fjernkontroll..nøkkel i, start med en gang . Da er jeg oppe å går. Da funker det også å stoppe bilen ved å trykke inn nøkkelen igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de hatt bilen inne for sjekk? Virker jo som en reklamasjonsak, og det liker Møller siden de får betalt av Audi AG for å fikse det.

Import eller ei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei..ikke enda. Skal i løpet av uka. Så du det går an å reklamere, selv om det er import altså ?

Trodde toget gikk i desember 2011 jeg ? Men det er kanskje garantien som ryker på to år etter første reg.dato ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantien på importbiler er bare to år ja. Men om det er en reklamasjonsfeil så fikser Møller gjerne det siden de blir kompansert av AG for jobben...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.