Erstatte bensinrør under bilen med slange, B3 Quattro

Anbefalte innlegg

Bensinrøret under bilen er rustet godt på utsiden, uten at det lekker (enda). Uansett vil jeg få byttet dette i sommer, og vurderer muligheten for å erstatte det med f.eks. en stålomspunden slange. Fra bensinpumpe og frem til motorrom. Ser at det er et returrør der som også bør tas i samme omgang.

Noen som har ideer til hva jeg trenger, dimensjoner osv. (slange, nipler, evt annet) og hvor jeg kan få tak i det ?

Er en 1987 Audi 80 B3 Quattro med DZ (1.8E) motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slanger og nipler:

Summit racing

Fittingsofnorway

TESS

Hydroscand

Uansett, du bør tenke godt igjenom hvordan du legger slangene, hva skjer hvis denne sprekker?? osv. Jeg har opplevd at "kvalitets" slanger ryker etter en sessong, uten ytre påvirkninger. Hadde sprekka hvert en annen plass mot eksosen kunne det blitt en ganske kjedelig erfaring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, da har jeg noen steder å spørre etter deler. Vet du om det er en grei sak å skjøte en slange med rør, mtp at det er endel trykk der ?

Da tror jeg at det skal være mulig å unngå eksosen. Den krysser eksosen under baksetet, men der ligger den et langt rett strekke, så jeg kan jo f.eks. legge et halvmeter langt stålrør rundt den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke. Går for kobberrør. Men har du noen ide om hvordan man monterer nipler på slike ? Lodde ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte slike kobberrør og koblet de sammen med bensinslanger og slangeklemmer i hver ende. Husk og kjøp fester til rørene og. Fungerer som bare det og gikk glatt gjennom EU

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.