Montere olje trykk og temp måler på golf 2

Anbefalte innlegg

Hei. Har en golf 2 G60 som jeg skal montere opp olje trykk og temp måler på. Det er jo olje temp i kjørekomputeren (som ikke viser noe etter bytte av motor?). Hvilken giver er det som gir dette signalet? Hvor er den?

Er det oljetrykksgiver på disse motorene? Eller må det ettermonteres. Hvis det er allerde hvor finner jeg den? Hvis den må monteres, noen gode plasser og montere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetemp, mener jeg er den nærmest radiator oppå oljefiltet huset.

Det er oljetrykksgiver orginalt, som er koblet til oljetrykkslyset i dashbordet. Mener å huske denne sitter i nærheten av vannstussen på toppen over girkassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på G60'n så har du oljetemp på fremre uttaket på oljefilterhuset

samt høyttryk oljetrykksbryter på indre uttaket på oljefilterhuset

samt lavtrykk bryter i sida på toppen

jeg har montert trykkbryter til instrument og ekstern måler i toppen (fjerna den originale, da trykkbryteren jeg bruker er av typen kombi)

oljetemp kjører jeg ikke ekstern, kun MFA'n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type måler er det du har montert i toppen sier du? Hvor har du kjøpt den? Må nesten ha en slik en jeg og da! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Jeg er faktisk noe usikker på hvilken måler jeg skal bruke. Jeg har duostyling målere, men nettsiden er ikke tilgjengelig. Den du linket til så ut som å ha ett originalt VAG nummer. Mener og huske at det sto at jeg kunne bruke en original dobbel sender.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får tak i en VDO sender med nummer 323-423? Dette er en original sender til vdo oljetemp instrument. Hvis denne har ett originalt vag nummer hadde det vert fint! :)

Delenummer på den doble oljetrykksmåleren er 035 919 561 (a)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan vel bruke den doble? duostyling måleren bruker vel 0-5bar målesakala fra vdo måler? eller er det 0-10?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Til trykket kan jeg det. Men 323-423 er senderen til oljetemperatur. Den skal gå til 150 grader står det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aaaha. jeg leser feil ;) hehe

det er vel samme som står på golf med MFA det? liten plugg bare

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg med den som viser oljetemp til instrumentet, men den ville ikke virke på den nye måleren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.