#1 Skrevet Mai 25, 2012 Hei. Har en golf 2 G60 som jeg skal montere opp olje trykk og temp måler på. Det er jo olje temp i kjørekomputeren (som ikke viser noe etter bytte av motor?). Hvilken giver er det som gir dette signalet? Hvor er den? Er det oljetrykksgiver på disse motorene? Eller må det ettermonteres. Hvis det er allerde hvor finner jeg den? Hvis den må monteres, noen gode plasser og montere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2012 Oljetemp, mener jeg er den nærmest radiator oppå oljefiltet huset. Det er oljetrykksgiver orginalt, som er koblet til oljetrykkslyset i dashbordet. Mener å huske denne sitter i nærheten av vannstussen på toppen over girkassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2012 på G60'n så har du oljetemp på fremre uttaket på oljefilterhuset samt høyttryk oljetrykksbryter på indre uttaket på oljefilterhuset samt lavtrykk bryter i sida på toppen jeg har montert trykkbryter til instrument og ekstern måler i toppen (fjerna den originale, da trykkbryteren jeg bruker er av typen kombi) oljetemp kjører jeg ikke ekstern, kun MFA'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2012 Hvilken type måler er det du har montert i toppen sier du? Hvor har du kjøpt den? Må nesten ha en slik en jeg og da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2012 den må fungere med den eksterne måleren du har da jeg har VDO målere ser forøvrig slik ut http://www.ebay.com/itm/VW-AUDI-5-BAR-OIL-PRESSURE-SENDER-/221033132386?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item337699f162&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2012 Ok. Jeg er faktisk noe usikker på hvilken måler jeg skal bruke. Jeg har duostyling målere, men nettsiden er ikke tilgjengelig. Den du linket til så ut som å ha ett originalt VAG nummer. Mener og huske at det sto at jeg kunne bruke en original dobbel sender. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 3, 2012 Noen som vet hvor jeg får tak i en VDO sender med nummer 323-423? Dette er en original sender til vdo oljetemp instrument. Hvis denne har ett originalt vag nummer hadde det vert fint! Delenummer på den doble oljetrykksmåleren er 035 919 561 (a) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 3, 2012 du kan vel bruke den doble? duostyling måleren bruker vel 0-5bar målesakala fra vdo måler? eller er det 0-10? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 3, 2012 Joda. Til trykket kan jeg det. Men 323-423 er senderen til oljetemperatur. Den skal gå til 150 grader står det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 3, 2012 aaaha. jeg leser feil hehe det er vel samme som står på golf med MFA det? liten plugg bare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 4, 2012 Prøvde meg med den som viser oljetemp til instrumentet, men den ville ikke virke på den nye måleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...