Vil ha større bremser på min 90 Quattro, hvilken?

Anbefalte innlegg

Eg vil ha større bremser framme! :-o

Hvilken kalippere og skiver kan eg bytte til då? Vil beholde boltsirkelen på 4x108 ;-)

Evt om noen har så kan de ta det med på Våler neste helg :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det passerr fra audi 80 b4 2.8 quattro.. er vel samme størelse som s2 der i tilfelle. Foran bør det gå greit vertfall vis disse er større en de som er orginalt på 90

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du av den "gode gamle" quattren med et "helt" fjørbein, dvs ikke todelte slik det er på nyere som anders nevner, vil ikke skivene fra "todelte" fjærbein passe , dette pga at fjærbeina du har krever lite innpress på skivene.

en mulighet er s2 90 20v / 2.8 kaplippere, da får du tostempla som biter over 280mm skiver. så kjøper du bremse skive til gamel saab 9000 , da får du 280x25 mener jeg det er. dvs litt bedre bremser, men allikevel ikke bra nok om du skal kjøre skikkelig hardt på banen (kommer jo såklart an på motor og kjørestil da :)

Er du ute etter en større og billig løsning er jo wilwood 4 stempla kalipere ganske billige da, om du har tillgang på noen som kan hjelpe deg med en adapter brakett:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et enklere oppsett som gir større skiver er fra en 93-modell 80 2.3E. Da beholder man G54-caliperen, men skivene er 280 mm. Jeg har tilfeldigvis et sett slike calipere liggende til salgs ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, men men er du sikker på at skivenef fra 93 model passer per henrik? av det jeg har sett har de med 2 delte bein høyere inpress på skivene, og da vil skiva kræsje i fjørbein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om eg tar kalippere ifra 90 20v (2stempla?) og borra / slissa skiver ifra 90 20v?

Har forresten et "helt" fjørbein ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om eg tar kalippere ifra 90 20v (2stempla?) og borra / slissa skiver ifra 90 20v?

Har forresten et "helt" fjørbein ;-)

om du har helt fjørbein, kan jeg si med 90% sikkerhet at 90 20v skiver ikke vil passe, det ligger tegninger ut hos de ulike nettbutikkene som selger skiver, så kan du sammneligne mål :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt eg har fått med meg så har disse Audi'ene forskjellige fjørbein. En med "todelt"? En med fjørbein og spindel i ett? Og en der fjørbein og spindel er hver for seg (denne typen eg har)

Skyt meg hvis eg tar feil :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tar jeg gjerne bilen om du skal skytes! hehe : D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tar jeg gjerne bilen om du skal skytes! hehe : D

Isåfall e du den eneste som skal få lov til å ta over an :-P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en mulighet er s2 90 20v / 2.8 kaplippere, da får du tostempla som biter over 280mm skiver. så kjøper du bremse skive til gamel saab 9000 , da får du 280x25 mener jeg det er.

Denne "pakken" sant? For hvilket fjørbein/spindel passer dette til?

Har hørt at Audi 90 kom med forskjellige fjørbein. Eg har fjørbein som eg kan demontere slik at spindelen står igjen ( vet eg e elendig til å forklare :-P )

Lurer da på om denne "pakken" passer på min ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har du delte fjærbein og kan bruke mye av det samme som 90 20v osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, har du delte bein er det bare å srku på 90 20v skiver og 90 90v / s2 kalippere,(mulig 2,6 / 2,8 deler passer og ) da har du tillsvarende s2 bremser :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,8 har de store bremsene. De bilene jeg hittil har sett med 2,6 har hatt de små.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fantastisk ut :-P

Men braketten/holderen til calipperen? Må den byttes og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist eg får på stålfelgene mine no med nye bremser. Kan du nok overta mine S2 kalipere. mot 1brett cola eller 2.

Om eg ikkje gjer det må eg ha dei til vinterbruk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fantastisk ut :-P

Men braketten/holderen til calipperen? Må den byttes og?

Ja, det må den.. Glideboltene på G60 calipperen er 12mm grøvelse, de mindre har 10mm

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist eg får på stålfelgene mine no med nye bremser. Kan du nok overta mine S2 kalipere. mot 1brett cola eller 2.

Om eg ikkje gjer det må eg ha dei til vinterbruk

Ja takk :-D Når sånn ca finner du ut av det då? :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eg kjem meg opp i pallereolen og plukker ned ein felg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg heier på deg :-P

E det kun calippere du har då eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg heier på deg :-P

E det kun calippere du har då eller?

Nei har holdere og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får gi en lyd når du finner ut av det :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hår fått lånt meg noen S2 calippere og klaver, så kan bekrefte at dette passer på min bil! :-D

Så hvis noen har sånt liggende, så gi en lyd! :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken skiver og klosser e til å anbefale? EBC sine borra og slissa skiver med yellowstuff? Eller hur? :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.