#1 Skrevet Mai 26, 2012 Har akkurat gått til innkjøp av en KW v1 senkesett til Audien min, men og få montert dette skulle vise seg å være vanskeligere enn hva vi hadde trodd, alt sitter jo ekstremt godt fast! Har dunket og slått og prøvd det meste, men det løsner faen ikke. har snakke med de på verkstedet og de ville ikke gi meg en pris på å bytte dette for meg, ettersom de ikke viste hva de kom til å ødelegge for å få det av?! Er det noen som har noen gode råd/tips som kan gjøre dette enklere for meg? Utrolig kjedelig å bare se at senke settet bare ligger der i esken sin: gråter : Bilen er en 2003 Mod 1,8Tq S-line Takk for svar (: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2012 Bruk varme Masse varme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2012 Beskriv gjerne hva du har problemer med å løsne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2012 Har hørt at en kan bruke varme ja, men da smelter også alt som er av gummi drit inni der også. og vil helst gjøre det billigst mulig! Det jeg sliter med er og få løsnet boltene fra de staga som går opp til dempere, de sitter som pokker! endte med at vi nesten knakk den ene bolten. har fulgt den guiden her : http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/B7/AudiZine.com_B6_B7_A4_Suspension_Install.pdf Men det lar seg nesten ikke gjøre uten at noe annet går istykker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2012 Du mener de to endeleddene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2012 Jaa, eller så og si alt en trenger å ta av inni der sitter som faaaen. får løsnet mutterne, men selve bolten får jeg ikke ut ;s 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2012 Kjent problem det. eneste måten er å bruke varme, ergo også å bytte de armene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2012 Ja, det er vel kanskje enste måten. men da blir det litt dyrer enn beregnet. altså må det nok ligge i esken sin litt lengere enn jeg vil, men men. får prøve med litt varme og se om det skjer noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2012 WD40 og god tid har også sin effekt! Dusj problembolten flere ganger daglig mens du bruker bilen som ellers, da hender det de løsner til slutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2012 jeg bruker å gjøre det på en mye enklere måte foran jeg løster bolten i bunn av demperen og de 3 oppi motorrommet, så drar jeg ut toppen av demperen MED bærearmer og alt, så løsner jeg bolten i dempertårnet så er demperen fri lett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2012 Okok! brukte du fjærklemmer til å klemme sammen fjæra når du gjorde det sånn? eller er det god nok plass når en får løsna i toppen til å skru ut bolten, uten å måtte klemme sammen fjæra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 26, 2012 Kan prøve med induksjonsvarmeogså. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 26, 2012 bør bruke klemmer ja når du løsner den siste bolten på toppen etter at du har fått ut demperen siden den står i mye spenn på fjøra orginalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 26, 2012 Ok, ja jeg får prøve litt imorgen igjen å se hva jeg får til er det vanskeligst å bytte forran eller bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 26, 2012 Bak er 5 min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 26, 2012 på quattro? er jo spenn fra helvete på fjøra bak da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 28, 2012 Viktig å jekke opp på begge sider samtidig og løsne stabstaget, da kommer hele greia mye lengre ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 28, 2012 Viktig å jekke opp på begge sider samtidig og løsne stabstaget, da kommer hele greia mye lengre ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 28, 2012 Ja, var det vi gjorde. så fikk det til etterhvert! takk for gode svar alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 28, 2012 Ja, var det vi gjorde. så fikk det til etterhvert! takk for gode svar alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...