Masse feil i VAGCOM etter luftfilter bytte!

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Releet til ECU gikk til helvete på mandagen og fikk diagnose på det, var bare det som var feil, byttet Rele og motoren gikk igjen, så byttet jeg luftfilter til filter fra BSR og rett etterpå så kom abs lampe og gul varseltrekant opp i dashen.

 

Var i dag morrest hos OCT Tuning og fikk diagnose og da kom det opp et HAV av feil som IKKE var der for bare noen dager siden;

 

 

Adress 01; Engine

 

17964 - Charge Pressure Controle

P1556 - 35- 10 - Negative Deviation - Intermittent

 

17925 - Power supply Relay for ECU (J271 or J363)

P1517 - 35- 10 - Electrical Malfunction - Intermittent

 

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1

P1113 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17633 - Fuel Injector for Cylinder 1(N30)

P1225 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17634 - Fuel Injector for Cylinder 2(N31)

P1226 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17635 - Fuel Injector for Cylinder 3(N32)

P1227 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4(N33)

P1228 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17833 - EVAP Purge Valve (N80)

P1425 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)

P1547 - 35-10 - Short To Ground - Intermittent

 

17967 - Boost Pressure Control Valve (N249)

P1289 - 35-10 - Short To Ground - Intermittent

 

17908 - Fuel Pump Relay (J17)

P1500 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent

 

17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363)

P1516 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent

 

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 -35-00 - Signal too low

Readiness: 0000 0000

 

 

Adress 03: ABS Brakes

 

18265 - Load Signal

P1857 - 35-00 - Error Message from ECU

 

 

Adress 08: Auto HVAC

 

01809 - Actuating Motor For Temperature Flap; Left (V158)

41-10 - Blocked or no Voltage - Intermittent

 

Har prøvd å byttet LMM med en fra en audi a4 1.8t 04mod etter at vi målte 0g på LMM i VAGCOM, fikk ingen forandring i motorn nårr jeg koblet den ut og in på tomgang, så er ikke LMM som er feil med, skal skjøte ledningene et par steder der jeg ser har fådd seg en saftig knekk in på kontakten til LMM og se om det blir bedre da, men det løser uansett bare LMM feilen jeg fikk opp, alt det andre har jeg ikke aning hva det kan komme av, alt jeg gjorde var å koble ut kontaktene som var over luftfilterboksen og koblet alle in igjen etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om feil ikke ble slettet etter bytte av rele er nok de fleste av de ikke noe å tenke på. Slett de , kjør litt og les igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis med ross tech, men er ikke sikker på om han hvet hvordan han gjør det..

Men vil abs feil fær bort og, samt lampene i dashbordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å slette alt, og kjøre en tur og prøve igjen. Da ser du hva som er reele feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte nettop med han som tok diagnosene i dag, han sa han tok først en diagnose, så slettet alt og tok en ny en, og der er alt som kom opp! :(

 

+ Bilen går jo fint, skjønner ikke dette her, bilen skal gå i nødmodus nå, og det står itilleg at Drivstoffpumpe relee har en "Elektrisk malfunction", men pumpen går jo som bare rakkern, kjørte 9 mil fra mosjøen til mo i rana etter vi tok disse diagnosene, så jeg førstår ingenting..

ALT som er blidd gjort di siste dagene er at jeg har hadd en del rele ute i feilsøking + byttet luftfilter, og så er alle disse feilkodene kommet opp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som noe feil med ECU da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres no merkelig ut, at ecu helt plutselig ska forårsak "short to ground" og andre "electrical malfunction" men alikavel så går motorn ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet hva det kan være ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta frem strømskjema og se etter fellesnevner/koplingspunkt til de feilkildene du har blitt opplyst via vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen aning kor eg ska få tak i det hen: p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har koblings skjema til denne i haynes boka til den. kan eventuelt se om jeg får scannet det inn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yezz, takker!

Hva koster der for Haynes boka på biltema ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

250kr mener jeg att jeg ga

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker!:)

får ikke handlet før på tirsdag, så har vært fint om du kunna scannet de du har: o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Prøv og koble av batteriet en stund,så fjærne alt av feilkoder.

Er noen ganger sysytemet må restartet ved å ta av batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg mail adresse på pm så skal jeg se hva jeg får til i morra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Update;

Var og fiklet der neddi og fant en kabel som var teipet igjen av forrige eier..

Viste seg at + var skjøtet med skjøtehylse og kom borti jord, varsellampene er forsvunnet fra dash og bilen ser ut til å være i orden, men vet selvfølgelig ikke før jeg får tadd diagnose, skal se om det ikke blir gjort i morgen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.