Anbefalte innlegg

Har begynt å legge merke til en kompressorlyd i kompressoren til klimaanlegget i '99 A4'n. Hører det spesielt godt når jeg står stille, og den starter, og det kommer en pulserende lyd som på en stempelkompressor. Har ikke lagt merke til denne lyden før. Og hvis den i noen grad har vært der før, så har den ikke vært så kraftig som nå.

Til å begynne med trodde jeg det var ei av radiatorviftene som kunne lage lyden ved at det var kast i en av dem, med det er det ikke har jeg funnet ut nå.

Det har bestandig vært antydning til susing fra Klimaanlegget når jeg har stoppet, men nå ER det susing. Akkurat som en ventil som skal stenge ett eller annet ikke gjør det liksom. Fra tid til annen har det vært litt "surkling" fra dashbordet etter oppstart om morgenen.

Kan det være lite kjølemiddel eller noe som skaper lyden? Eller noe annet galt? Lekkasje noe sted?

Ingen feilkoder på Klimapanelet heller i kanal 1, står 0.0, og klimaanlegget kjøler, det merker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å legge merke til en kompressorlyd i kompressoren til klimaanlegget i '99 A4'n. Hører det spesielt godt når jeg står stille, og den starter, og det kommer en pulserende lyd som på en stempelkompressor. Har ikke lagt merke til denne lyden før. Og hvis den i noen grad har vært der før, så har den ikke vært så kraftig som nå.

Til å begynne med trodde jeg det var ei av radiatorviftene som kunne lage lyden ved at det var kast i en av dem, med det er det ikke har jeg funnet ut nå.

Det har bestandig vært antydning til susing fra Klimaanlegget når jeg har stoppet, men nå ER det susing. Akkurat som en ventil som skal stenge ett eller annet ikke gjør det liksom. Fra tid til annen har det vært litt "surkling" fra dashbordet etter oppstart om morgenen.

Kan det være lite kjølemiddel eller noe som skaper lyden? Eller noe annet galt? Lekkasje noe sted?

Ingen feilkoder på Klimapanelet heller i kanal 1, står 0.0, og klimaanlegget kjøler, det merker jeg.

Hvis det ikke er feil kode på klima styreenheten,så er nok trykke iorden. Er det lite gass (134A) så kan kompressoren skjere seg, men dette vil gi en metallisk "subbe" lyd. Hvis viftene starter når du slår på klima, så skal det også være iorden. Det er en trykk sensor i nerheten av torpedo veggen so stenger strømmen til kompressoren hvis det er for lavt trykk. Er nok heller ett lager i viftene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alltid den elektriske radiatorvifta går, men den mekaniske går stort sett.

Men hører i nærheten av torpedoveggen en susing når jeg lukker opp panseret og ac-kompressoren går, akkurat som en lekkasje i ett trykkluftsystem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en nabo av meg som hadde samme problem, på en BMW da men, der var lageret/ene gåen i Kompressoren....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.