#1 Skrevet April 20, 2005 I går hadde jeg en 400x2 km lang ferd på Norges flotte veier. Kjørte på natta, så hastigheten ble noe over fartsgrensa, og hele vegbanen ble brukt med fin hastighet stort sett hele veien. Syns det var mye dekkstøy i dag da jeg dro på trening, så jeg måtte ut å sjekke dekka: Venstre foran: Venstre bak: Høyre bak Sist, men minst De foreste dekka var nye i fjor, og har rulla knapt 9000 km. Og dem var såvidt slitt før jeg tok ut på turen (fordekk). Feilslitasjen på bakdekk viste jeg om.. ikke slitt noe såvidt jeg kan se siden før turen. Er det firehjulskontroll som trengs? Hadde demperbytte i sommer, men må det tas firehjulskontroll da? Har ikke sjekka lufttrykket på en stund. Klukker også fra framre dempertopp, noe jeg tror er fjærbeinslager. Har dette noe å si på dekkslitasje? Dyrt å fikse? Har nye dekk liggende, men skulle vente å legge dem på før jeg har fått time på firehjulskontroll. Lurt valg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2005 Litt OT men jeg hadde vært kjempe glad dersom dekka mine hadde vart 9000km, kan ikke tro at jeg har kommet noe over 6000Km noen sinne. Men dersom du synest at Audien har blitt mere glad i dekk iløpet av vinteren bør du sjekke foringene dine. Hadde slitte foringer på min første sommeren jeg hadde den, da forsvant 4stk. 225/35-17 på under 3000Km med fin kjøring... Tom R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2005 9000? Det er jo alt for lite. Med noenlunde normal kjørestil bør man kunne påregne ihvertfall 25000-30000 km på et sett dekk.. Tyder på at noe er feil. Få tatt en firehjulskontroll ASAP.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2005 Du må nokk ha en firehjulskontroll ja, det er altid lurt med en kontroll når du har skiftet dempere... Det har nokk ikke med lufttrykket å gjøre, da hadde det blitt anerledes slitasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2005 Fjærbeinslager er fort gjort å bytte. Mener det kostet rundt 400 for begge foran på 80 iaffal. Jeg byttet to ganger på to år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2005 bytta oxo stag på min forrige 80, men merka ikke noe mer dekk slitasje av klonke lyden... bare irriterende lyd... særlig på dumpler og hull i veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...