#1 Skrevet Mai 28, 2012 Var å hentet en 99mod a6 4b med 1.8t motor i helgen. På vei hjem merket jeg at motoren ikke holdt 90 grader. Den var aldri over, men som regelt nede på 70 grader. Kun i lange oppoverbakker nådde den 90, å da sto den konstant der. Ved lav belastning rammler den fort ned til 65-70 igjen. Er det termostaten som er problemet her, eller er det noe annet ? Michael. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2012 Var å hentet en 99mod a6 4b med 1.8t motor i helgen. På vei hjem merket jeg at motoren ikke holdt 90 grader. Den var aldri over, men som regelt nede på 70 grader. Kun i lange oppoverbakker nådde den 90, å da sto den konstant der. Ved lav belastning rammler den fort ned til 65-70 igjen. Er det termostaten som er problemet her, eller er det noe annet ? Michael. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2012 Ikke et ukjent problem at G62 sensoren er defekt. Prøv en diagnose 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2012 Ikke et ukjent problem at G62 sensoren er defekt. Prøv en diagnose 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2012 Ikke et ukjent problem at G62 sensoren er defekt.Prøv en diagnose hm, ok! Hvor sitter denne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2012 Ikke et ukjent problem at G62 sensoren er defekt.Prøv en diagnose hm, ok! Hvor sitter denne ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2012 Bakpå motoren ved torpedoveggen... blå eller grønn sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2012 Bakpå motoren ved torpedoveggen... blå eller grønn sensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2012 En 50 lapp på at termostaten må byttes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2012 En 50 lapp på at termostaten må byttes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2012 Jeg hadde eksakt samme problem på min 1.8T AEB Byttet termostat, og etter det har det fungert prikkfritt. Det er gjort på 30 min om du har noe å løfte opp bilen på. Trenger ny termostat, pakning, og kjølevæske Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2012 Jeg hadde eksakt samme problem på min 1.8T AEB Byttet termostat, og etter det har det fungert prikkfritt. Det er gjort på 30 min om du har noe å løfte opp bilen på. Trenger ny termostat, pakning, og kjølevæske Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2012 Tusen takk for raske og gode svar! Skal prøve å bytte termostaten først, så får vi se hvordan det fungere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2012 Tusen takk for raske og gode svar! Skal prøve å bytte termostaten først, så får vi se hvordan det fungere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 29, 2012 Jeg hadde eksakt samme problem på min 1.8T AEB Byttet termostat, og etter det har det fungert prikkfritt. Det er gjort på 30 min om du har noe å løfte opp bilen på. Trenger ny termostat, pakning, og kjølevæske Lykke til! Når du sier pakning, tenker du da på den svarte tetteringen ? Den følger vel med ny termostat går jeg ut ifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2012 Jeg hadde eksakt samme problem på min 1.8T AEB Byttet termostat, og etter det har det fungert prikkfritt. Det er gjort på 30 min om du har noe å løfte opp bilen på. Trenger ny termostat, pakning, og kjølevæske Lykke til! Når du sier pakning, tenker du da på den svarte tetteringen ? Den følger vel med ny termostat går jeg ut ifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 30, 2012 Ja, mener den gummitetningen som ligger mellom termostathuset, og selve termostaten;) Skal følge med hvis du kjøper på et seriøst sted. Biltema har gitt meg feil dimensjon 2 ganger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...