Luftbobler på olje peile pinnen aeb 1.8t

Anbefalte innlegg

Hei, motoren min er nybagd da den forrige tok kvelden. Har kjørt litt ovr 1000km nå, sjekker oljen oftw og la merke til at de var luftbobler på pinnen igår, noen som kan tenke seg hva dette skyldes?

Er dette noe å tenke på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, motoren min er nybagd da den forrige tok kvelden. Har kjørt litt ovr 1000km nå, sjekker oljen oftw og la merke til at de var luftbobler på pinnen igår, noen som kan tenke seg hva dette skyldes?

Er dette noe å tenke på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt hardt da? Kan jo være at oljen har begynt å skumme/fordampe om oljen har gått over temperaturen den er beregnet for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt hardt da? Kan jo være at oljen har begynt å skumme/fordampe om oljen har gått over temperaturen den er beregnet for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, har kjørt veldig veldig rolig og ikke over 3500 rpm siden motoren ble satt sammen,

kan legge til at jeg kjører på castrol edge (trur det er den)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, har kjørt veldig veldig rolig og ikke over 3500 rpm siden motoren ble satt sammen,

kan legge til at jeg kjører på castrol edge (trur det er den)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mye bobler eller lite bobler? Har du noe mer info? Skjer dette på kald eller varm motor, hva ligger oljetemp på? (kan være høy selv om du kjører pent)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan legge til litt mere info:

motoren lekker litt olje, ukjent fra hvor men en plass fremme på høyresiden. i det siste har jeg bare brukt bilen til kort små ærend og det ligger alltid 1-4 dråper med olje under bilen, når jeg har vert borte i 5-45min. kjørte fra drammen til trondheim og da var det skikkelig bløtt fremme på høyresiden og måtte fylle på olje. da var oljen langt nede på pinnen.

er ganske sikker på at det ikke er fra retur elr tilf til turbo. men en plass fremme på høyre hjørne.

da jeg peilet var det 3 små bobler, det skjedde på varm motor, og oljetemp er ukjent.

bilen står i trondheim og jeg er på jobb, så har ikke fått peilet/sjekket noe mere.

noen som har tips til en oljetrykk måler som du vet virker og jeg kan koble paralellt med den org?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.