#1 Skrevet Mai 29, 2012 Hallo! Fått golfen igjen fra lakkering nå, og jeg har byttet skjermene. I det forbindelse valgte jeg å klippe ledningene til blinklysene forran på skjermen. Skulle fyre opp bilen og teste lysene, og da ble det mye tull. Eneste gang blinklysene funket var når jeg rygget og bremset samtidig! Men så tenkte jeg at jeg at hvis jeg monterer tilbake blinklysene som egentlig skal sitte på fremskjermene, så vil det funke. Pga motstand osv......?? Men når jeg gjorde det så ble det fortsatt ikke bra.. Når jeg blinker til høyre, blinker det i blinklyset forran i fangeren og det som egentlig skal sitte på fremskjermen, min det blinker IKKE bak. Når jeg blinker til venstre, så blinker det KUN bak. Og ja, jeg har sett over koblinger og sikringer! Noen som kan hjelpe meg? evt vært borti dette før? Christoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2012 Hallo! Fått golfen igjen fra lakkering nå, og jeg har byttet skjermene. I det forbindelse valgte jeg å klippe ledningene til blinklysene forran på skjermen. Skulle fyre opp bilen og teste lysene, og da ble det mye tull. Eneste gang blinklysene funket var når jeg rygget og bremset samtidig! Men så tenkte jeg at jeg at hvis jeg monterer tilbake blinklysene som egentlig skal sitte på fremskjermene, så vil det funke. Pga motstand osv......?? Men når jeg gjorde det så ble det fortsatt ikke bra.. Når jeg blinker til høyre, blinker det i blinklyset forran i fangeren og det som egentlig skal sitte på fremskjermen, min det blinker IKKE bak. Når jeg blinker til venstre, så blinker det KUN bak. Og ja, jeg har sett over koblinger og sikringer! Noen som kan hjelpe meg? evt vært borti dette før? Christoffer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2012 Ingen som har vært borti dette? Eller har en løsning på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2012 sjekk alle jordingspunkter igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2012 Jeg har null peiling på det elektriske. Men gå over alle "minus" kabler? Stussa litt over sikkringen til blinklysene her om dagen også, for de feilene jeg forteller om over her, var sånn når sikkringen var gått. Så tenkte jeg at problemet lå i at sikkringen var gåen, men putta inn en ny, men problemet var der fortsatt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2012 Sikringa gikk ikke på nytt med en gang da? Jeg har en femmer på at du ha kobla feil når du kobla de til igen, så det kortslutter evt at en krets er brutt... Har du sparkla / sveist igen blinklyshull i skjermene? Tenkte å gjøre det på passaten min, men vet ikke hvordan BT reagerer på det? Beklager evt skivefeil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2012 Sikringa gikk ikke på nytt med en gang da? Jeg har en femmer på at du ha kobla feil når du kobla de til igen, så det kortslutter evt at en krets er brutt... Har du sparkla / sveist igen blinklyshull i skjermene? Tenkte å gjøre det på passaten min, men vet ikke hvordan BT reagerer på det? Beklager evt skivefeil. Nei, sikringa gikk ikke etter jeg hadde bytta den, det syntes jeg veldig rart! Kan ikke skjønne at jeg kan ha koblet feil heller, for er 4 ledninger og svart skal vel på svart? Jeg kjøpte nye skjermer uten hull til blinklys, men tror ikke BT liker det! Får bare forlenge kablene til blinklysene og sette på 2 små blinklys hvis det blir mangel! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2012 Nei, sikringa gikk ikke etter jeg hadde bytta den, det syntes jeg veldig rart! Kan ikke skjønne at jeg kan ha koblet feil heller, for er 4 ledninger og svart skal vel på svart? Jeg kjøpte nye skjermer uten hull til blinklys, men tror ikke BT liker det! Får bare forlenge kablene til blinklysene og sette på 2 små blinklys hvis det blir mangel! Svart skal nok på svart ja, men du kan ha klatta det til med å kortslutte før du teipa elns? Eller tatt feil ledninger fra motorrom? Hva skjer med nødblink? Jeg har led-blinkers med dobbeltsidig tape liggende som er planen å klistre på viss jeg blir stoppa i teknisk:-P Har vert inne for hjulgodkjenning med en toer golf som hadde igensveiste skjermer, og jalla blinkers i speila, de sa ingenting da... Edit: bilen har vert inne til hellakkering? Det kan ikke vere noe de har gjort? (Sprøyta lakk i noe eletrisk elns?) Beklager evt skivefeil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2012 for er 4 ledninger og svart skal vel på svart? Ja, svart skal på svart, men husk på at svart er IKKE jording på tyske biler, her er det brun ledning som er jord (siden jord i naturen også er brun). På japanske biler pleier jord å være svart... Jeg tror også du har en jordingsfeil eller kobling mot jord, slik som nevnt tidligere i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2012 Javel ja, svart er ikke jord nei! Men jeg har jo koblet svart på svart og brun på brun.. Men kan være det er jordin et annet sted.. Med nødblinken så lyser de 2 blinklysene forran på høyre side og venstre side bak... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...