#1 Skrevet Mai 29, 2012 (endret) Hvilken tape bruker dere mellom lister og karosseri? Når jeg demontérte listene ble den "originale" dobbeltsidige tapen ødelagt. Denne tapen var ca 1-2mm tykk, og virker som om den skal hindre gnag og skittoppsamling under lister. Tapen skal brukes under den laange poppede listen som strekker seg fra nede på A-stolpen, via takbjelken (over dørene) og helt bak til starten på D-stolpen (over bakrutene). Vedlagt ligger bilde av hvor jeg mener. I tillegg bør det være relativt sterkt lim, da det er nokså langt mellom hver popnagl. Har funnet en tape på den lokale jernvarehandelen, men for det første var den relativt dyr (86kr/m * ca 8m = 688kr), og for det andre er jeg naturlig skeptisk til å bruke "husprodukter" på bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2012 (endret) Hvilken tape bruker dere mellom lister og karosseri? Når jeg demontérte listene ble den "originale" dobbeltsidige tapen ødelagt. Denne tapen var ca 1-2mm tykk, og virker som om den skal hindre gnag og skittoppsamling under lister. Tapen skal brukes under den laange poppede listen som strekker seg fra nede på A-stolpen, via takbjelken (over dørene) og helt bak til starten på D-stolpen (over bakrutene). Vedlagt ligger bilde av hvor jeg mener. I tillegg bør det være relativt sterkt lim, da det er nokså langt mellom hver popnagl. Har funnet en tape på den lokale jernvarehandelen, men for det første var den relativt dyr (86kr/m * ca 8m = 688kr), og for det andre er jeg naturlig skeptisk til å bruke "husprodukter" på bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2012 Får vell kjøpt slik teip hos lakkverksteder etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2012 Får vell kjøpt slik teip hos lakkverksteder etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2012 3M sin dobbeltsidige skal vel være noe av det mer sterke og holdbare, men sikkert dyrt også. Alternativt kan du legge ei fuge med Tec7 eller Sikaflex. Edit: Les dette innlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2012 3M sin dobbeltsidige skal vel være noe av det mer sterke og holdbare, men sikkert dyrt også. Alternativt kan du legge ei fuge med Tec7 eller Sikaflex. Edit: Les dette innlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2012 Du får tak i det som er brukt orginalt hos Møller fremdeles vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2012 Du får tak i det som er brukt orginalt hos Møller fremdeles vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2012 Gikk for Biltema sin tape. Tror hovedårsaken til at denne tapen skal være der er gnag og skittoppsamling, og når lista er poppet behøver ikke limet å koste tusenlappen. I tillegg har den fått litt skryt i denne tråden. Kr: 39,90 for 10m*25mm Spent på resultatet, men med tilstrekkelig renhold før påklistring tviler jeg på at den kommer til å skuffe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2012 Har prøvd denne teipen, den tåler vann fantastisk dårlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2012 Har prøvd denne teipen, den tåler vann fantastisk dårlig.. Pga hefteevne eller at den trekker og holder på vannet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 30, 2012 Husker ikke nøyaktig, men mistenker at det var den siste. Brukte den til og feste øyelokkene, men ramlet av etter 1uke. Var nøye med og rengjøre alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...