#1 Skrevet Mai 29, 2012 Hei! Har fortsatt problemer med at motoren blir for varm etter å ha bytta vannpumpe og termostat. Symptomer: -Varmen i varmeapparatet kommer og går -Bilen blir over 90 grader ved gasspådrag -Kjølevæske forsvinner,tror det går ut når motoren er for varm,tror ikke den drikker kjølevæske for er ikke vann i olja eller damp ut fra eksos. -Mulig den elektriske vifta ikke starter når den skal? Noen som kan ha noe idee om hva som er galt? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2012 Hei! Har fortsatt problemer med at motoren blir for varm etter å ha bytta vannpumpe og termostat. Symptomer: -Varmen i varmeapparatet kommer og går -Bilen blir over 90 grader ved gasspådrag -Kjølevæske forsvinner,tror det går ut når motoren er for varm,tror ikke den drikker kjølevæske for er ikke vann i olja eller damp ut fra eksos. -Mulig den elektriske vifta ikke starter når den skal? Noen som kan ha noe idee om hva som er galt? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2012 Kanskje..pakning rundt termostaten som sitter skakt? Så den ikke åpner helt, og ikke er tett under trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2012 Kanskje..pakning rundt termostaten som sitter skakt? Så den ikke åpner helt, og ikke er tett under trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2012 Er du sikker på at du har fått luftet skikkelig etter byttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2012 Hvordan lufter jeg det? Kan det være den elektroniske vifta som er feil? Har merka at den slår inn når motoren er varm men med en gang jeg slukker motoren så stopper vifta,skal den ikke fortsette å blåse selv om motoren er avslått?dvs for høy motortemp. Har byttet termostat 2 ganger nå da den ble tett rett etter at vammpumpa ble bytte. Motoren ble også så varm her en dag at det sprakk opp i den plastkoblingen på toppen som kjølevæska går igjennom så måtte bytte den. Skjønner ikke hvorfor motoren tillater å bli så varm? iblant kan jeg nå 100 grader på motoren hvis jeg drar på i oppover bakker. Bilen har awx turbo,blenda egr,bosio dyser og mapping fra mtm.Har fungert perfekt i 2 år før vannpumpa gikk og den begynte å oppføre seg rart etterpå. Hadde problemer med at varmen forsvant i varmeapparatet og bytta termostat.Da kom varmen tilbake men forsvinner litt iblant?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2012 Ut fra torpedoveggen har du 2 slanger som går til varmeregisteret. Slangen til høyre fører varmtvannet inn, og slangen til venstre fører vannet ut. Slangen til venstre har et lite luftehull på toppen, løsne klipset og trekk slangen bakover til det kommer vann/damp/luft ut av hullet. Når du har en solid "tissestråle" fra hullet så har du fått ut all luften =) Kan det også være at varmeregisteret begynner og bli tett. Mitt varmeregister var potte tett, og motortempen steg lett opp til 110 grader, har da en 1.8 bensin motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2012 Har kjørt rens på kjøleanlegget og om ut masse dritt,tror ikke det er potte tett siden det kommer varme mesteparten men iblant er det bare helt kaldt.. Skal prøve å lufte det. Kan det være en sensor til den elektriske vifta som er gåen?Skal ikke den starte tvert når bilen blir 92 grader?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2012 Er forskjellige sensorer på tempen på biler, noen har to stegs, som starter første trinn på vifta på 95 grader og neste steg på 105-110 grader. Mulig du kan ha en slik sensor, uten at jeg tør å si noe sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2012 Og de viftene skal klare å kjøle ned motoren til riktig temperatur hvis alt er i orden ja? Hvis topppakninga mi hadde blåst,ville jeg ikke ha sett vann i olja+hvit eksos? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...