2000 mod Audi A3 Quattro 1.8T 330HK

Anbefalte innlegg

Selger min fantastiske A3 2000 modell.

 

Etter å ha nå vært sammen siden januar 2006 er det på tide å skilles fra min trofaste venn. I motsetning til sin eier har bilen både blitt finere og sprekere med årene...

 

I 2007-2008 fikk bilen fikk bilen seg en kraftig oppgradering hos Kvål Auto. Dette innbar blant annet:

- Garrett GT2560BB turbo

- Frontmontert intercooler

- Oppgraderte stempler og råder

- Besinpumpe Bosch 044

- Lysegrønne bosch dyser 580ml v/ 4 bar bensintrykk

- 3" eksos fra turbo

- Brembo bremser forran

- H&R fjærer

- Motorstyring fra fartstrup

 

Ellers er det gjordt litt eksteriørmessige forrandringer:

- Orginale 18" Öttinger RE felger

- Facelift lykter forran og bak

- Orginal S3 bakfanger

- "RS3" front fanger (Har en orginal S3 fanger liggenede, krever tilpassning og lakkering)

 

Etter ombyggingen ble bilen målt i firehjulsbenk til 287hk noe som skulle tilsi ca 320-330 hk i motor.

Ved ombyggningen ble det lagt vekt på å få en bil som hadde krefter fra relativt lave turtall og ikke bare hadde mye fra 5000 til 7000 RPM. Valget fallt derfor på GT2560 lillebroren til GT28RS og jeg og andre som har prøvd bilen mener at den ved banekjøring ville kjørt fra mange andre lignende oppsett med større turboer. Dette basert på at bilen drar bra helt fra 3000 RPM og har maks trykk fra ca 4200 RPM til turtallsgrensa. Med andre ord mer krefter der du trenger dem.

 

Les mer om bilen og se flere bilder av bilen og fra ombyggingen på Kvål Autos webside http://www.kvalauto.no/goxpage00000044.html

 

Bilen er kun gått 122.000 km og har orginalt sort skinn interiør i god stand.

 

Ta gjerne kontakt med meg eller Kvål Auto for mer info.

 

Pris 99.000 + omreg. Dette er ett kupp!!

 

Bildene i annonsen er tatt av Kjetil Kleppe.

 

Lagt til etter 21 timer 58 minutter:

 

Da er den også lagt ut på finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35204014

 

Lagt til etter 4 dager 22 timer:

 

Da er bilen solgt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger min fantastiske A3 2000 modell.

 

Etter å ha nå vært sammen siden januar 2006 er det på tide å skilles fra min trofaste venn. I motsetning til sin eier har bilen både blitt finere og sprekere med årene...

 

I 2007-2008 fikk bilen fikk bilen seg en kraftig oppgradering hos Kvål Auto. Dette innbar blant annet:

- Garrett GT2560BB turbo

- Frontmontert intercooler

- Oppgraderte stempler og råder

- Besinpumpe Bosch 044

- Lysegrønne bosch dyser 580ml v/ 4 bar bensintrykk

- 3" eksos fra turbo

- Brembo bremser forran

- H&R fjærer

- Motorstyring fra fartstrup

 

Ellers er det gjordt litt eksteriørmessige forrandringer:

- Orginale 18" Öttinger RE felger

- Facelift lykter forran og bak

- Orginal S3 bakfanger

- "RS3" front fanger (Har en orginal S3 fanger liggenede, krever tilpassning og lakkering)

 

Etter ombyggingen ble bilen målt i firehjulsbenk til 287hk noe som skulle tilsi ca 320-330 hk i motor.

Ved ombyggningen ble det lagt vekt på å få en bil som hadde krefter fra relativt lave turtall og ikke bare hadde mye fra 5000 til 7000 RPM. Valget fallt derfor på GT2560 lillebroren til GT28RS og jeg og andre som har prøvd bilen mener at den ved banekjøring ville kjørt fra mange andre lignende oppsett med større turboer. Dette basert på at bilen drar bra helt fra 3000 RPM og har maks trykk fra ca 4200 RPM til turtallsgrensa. Med andre ord mer krefter der du trenger dem.

 

Les mer om bilen og se flere bilder av bilen og fra ombyggingen på Kvål Autos webside http://www.kvalauto.no/goxpage00000044.html

 

Bilen er kun gått 122.000 km og har orginalt sort skinn interiør i god stand.

 

Ta gjerne kontakt med meg eller Kvål Auto for mer info.

 

Pris 99.000 + omreg. Dette er ett kupp!!

 

Bildene i annonsen er tatt av Kjetil Kleppe.

 

Lagt til etter 21 timer 58 minutter:

 

Da er den også lagt ut på finn: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35204014

 

Lagt til etter 4 dager 22 timer:

 

Da er bilen solgt.

DSC_4141.jpg

DSC_4142.jpg

DSC_4160.jpg

DSC_4181.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.