A6 4F - Throttle valve controller - Tolke feilkode Vagcom

Anbefalte innlegg

Har fått feilkode P1545 - 002 - Malfunction på "Throttle valve controller". Noen som vet hva dette er? Møller "mente" det kunne være manifoilspjeld? Kan det stemme?

Til info så lyser gul lampe for avgassfeil og akkurat idet lampen kom, så fusket bilen litt et lite sekund. Siden har den lyst, men bilen går som normalt.

Dersom det er førstnevnte, er dette veeldig dyrt... Er ikke dette en kjent svakhet på 4F? Tenkte kanskje det var noen utvidet garanti på slike svakheter, men fikk negativt svar fra Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumpi-bumpi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står litt om feilen her:

17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction

Possible Symptoms

• Increased Idle Speed
  • Bucking at Load Change

Possible Causes

• Throttle Body dirty
  • Throttle Body Wiring faulty
  • Throttle Body faulty

Possible Solutions

• Clean Throttle Body
  • Check Throttle Body Wiring
  • Check Throttle Body

Special Notes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det høres jo noe rimeligere ut. Spørsmålet er om Møller gjør slike ting, eller om de kun bytter delen det er registrert feil på.

Ingen som vet hva throttle valve controller egentlig er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme feilen for en stund siden, gass-spjeldet var gått, bilen fusket som et helvete og stoppet ved hvert kryss. Kostet 5000 i deler, 750 i arbeid hos Møller. Dvs. enkelt å bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme feilen for en stund siden, gass-spjeldet var gått, bilen fusket som et helvete og stoppet ved hvert kryss. Kostet 5000 i deler, 750 i arbeid hos Møller. Dvs. enkelt å bytte.

Takk, tok den på diagnose hos Møller i dag. Stemmer at det var gasspjeld-styreenhet, som jeg vet er en av de få svakhetene med disse motorene. Heldigvis langt billigere enn det jeg først fikk antydet. Med VACN-rabatt ble det 6.700,- for gasspjeld-styreenhet og 2.900,- for skifte av glødeplugger. Det siste er strengt tatt ikke nødvendig, men liker å ha alt i orden når den skal selges.

Uansett, 9.600,- smaker langt bedre enn 19.400,- :) Skal dog sjekke et par andre verksteder først, er alltid mulig å prute :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde du å rense dette? Har samme feilkode på min nå, bilen ser ut til å fungere greit men møller skulle nå ha 7600kr ca med vacn rabatten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde du å rense dette? Har samme feilkode på min nå, bilen ser ut til å fungere greit men møller skulle nå ha 7600kr ca med vacn rabatten.

Ikke noe å rense desverre. Er i elektronikken problemet kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.