Erfaring rundt 9x19 ET52 på VW Golf V

Anbefalte innlegg

Er på felgjakt til en 08 mod VW Golf V (fwd)...

 

Det safeste er vel 8,5x19 ET45-50 med 215/35 dekk (evt achilles 225/35).

 

Men har kommet over ett par felger jeg har sansen for, som er 9x19 ET52. Bilen skal senkes det som går iforhold til hjulbuer og kjørbarhet!

 

Tips mottas med takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

space 5mm. kjører et 48 på 8.5 du kan godt se hvordan det sitter en dag ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde passe fint, men jeg vil tro at du må space litt både forran og bak for at det ikke skal butte innover :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vågen: Må du ha spacere på din 6'er med den dimmensjonen og innpress?

 

Planen var helst og slippe spacere, men litt usikker på hva slags innpress vs felgbredde som er safe på 5'er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 9,5x19 et 51 bak på min, går helt fint. Foran er det vel 8,5 et 48 så der vet jeg ikke..

 

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på felgjakt til en 08 mod VW Golf V (fwd)...

 

Det safeste er vel 8,5x19 ET45-50 med 215/35 dekk (evt achilles 225/35).

 

Men har kommet over ett par felger jeg har sansen for, som er 9x19 ET52. Bilen skal senkes det som går iforhold til hjulbuer og kjørbarhet!

 

Tips mottas med takk!

 

Prøvde engang i tiden 9,5 tom med ET43 foran på Golf 5 og det butta akkurat ikke innover og tilsvarer 9 tom ET49,35. ET52 tror jeg butter såvidt innover, men en 3-5mm spacer burde holde. Så får du vurdere om du vil ha spacer bak, men tror ikke det butter der. Ville valgt 225/35 dekk, men achilles vil vel bli svært strekt, så kanskje velge noe annet, Kumho, Federal, Vredestein e.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Hvis det blir 9x19, så blir det ett "bredt" dekk i 225/35, blir det 8,5x19 så blir det 225/35 achilles.

 

Er litt skeptisk på klaring til buer etc med 9x19, så får se litt hva valget blir! Har kommet over ett sett BBS Speedline 8,5x19 ET48 i tyskland til vettug pris..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x19 kjører du vel med 215 Mads? :) Gjorde jeg i alle fall. Evt achilles da som du nevner er meget smalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler 215 35 dekk ved mye senking blir en del strekk så ein fordel om man liker det. Kan ta bilde av stekken på mine om nødvendig har et 45 selv å då er felgkanten såvitt utfor hjulbuen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt slenge ut bilder av 9x19 på 5'er og 6'er...

 

Vågen: Nja, kjørte achilles 225/35 på bentley hjula (9x19), å det ble mer enn nok strekk for min del, så hvis det blir 215/35 på 9" så blir det ikke achilles ihvertfall :)

 

Bare å slenge opp bilder av 8,5x19 og 9x19 på 5'er, og gjerne med ET så har jeg noen utgangspunkt her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x 19 et 48

225 35 19 Falken

025-1.jpg

 

215 35 19 Falken

IMG_0320.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ett felgsett som det frister å gå for.. Dimmensjonen på disse er 8,5x19 ET43, så er litt redd for plassen i buen ved senk, men kommer vel litt unna problemet med smalt dekk/dekkstrekk.. Vurderer da 225/35 achilles, da det strekker pent på 8,5"...

 

Bak går det nok bra, men blir vel litt trangere foran mot buen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.