01 Audi A4 B6 1,8T kutter all motorkraft ved 3000 rpm

Anbefalte innlegg

Har problemer med at bilen kutter all motorkraft med en gang den når 3000 omdreininger.

Da høres det samtidig ut som den etter tenner( smeller noe volsomt fra eksosen)

får opp feil med can bus, legger inn feilkoder om litt

bilen har gått helt fint frem til nå:confused: selv med can bus feilen.

 

noen som har noe peiling på hva dette kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte flytte bilen litt idag og den er heeeeelt håpløs og kjøre. går helt greit så lenge jeg holder meg under ca 3000 rpm men når den begynner og nærme seg 90 grader blir den bare værre og værre og tilslutt er det så vidt den holder seg igang.

men det merkelige er at den går helt normalt på tomgang:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke feilkoder får du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte pcen i bilen så de kommer i morgen:)

 

Sent from my LG-P920 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette får jeg fram av koder. mistenker at coilen på sylinder 4 er problemet :P

 

VCDS Version: Release 11.11.3

Data version: 20120401

 

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7

Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67

69 75 76 77

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No: 8E0 906 018 B

Component: 1.8L R4/5VT 0004

Coding: 11701

Shop #: WSC 66565

VCID: 2757DAF3C5F6351

WAUZZZ8EZ1A024086 AUZ6Z0Y0036610

 

3 Faults Found:

 

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)

P1128 - 35-00 - System too Lean

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 35-00 -

16688 - Cylinder 4

P0304 - 35-00 - Misfire Detected

Readiness: 0000 1001

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut til at en coil har ryki gitt min kutta også over 3000 bytta plugger og alt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bytte coiler og plugger og se om det hjelper:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

>Når jeg fikk misfire ditected koden som du har på passaten gikk den på 3 sylinder.

hvis bilen din er chippa kan du kjøpe ngk bkr7e. 150-180kr for 3 plugger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)

P1128 - 35-00 - System too Lean

 

Denne feilkoden sier lmm, oksygensensor etter cat på eksosen og mulig dyser.

 

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

 

Check Misfire Recognition

Check Air Intake System

Check Fuel Supply

Check Injector(s) and Injector Sealing

Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)

Check Ignition Coil(s)

Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)

Check Camshaft Position Sensor (G40)

 

16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected

 

Possible Causes

 

Ignition system

Fuel injectors

Fuel pressure

Running out of fuel

EVAP canister purge valve

Evaporative emission system

Low compression

Base engine problems

Controle Module damaged

 

Special Notes

 

This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsket litt mer idag og har ikke funnet ut noen ting. Har bytta plugger og ingen forskjell.

Var 5 stk som ikke skjønte en dritt:p

 

På torsdag blir det og legge inn orginal programvare og kalibrere gass spjellet så får vi se om det hjelper:)

 

Noen som har noen flere forslag så rop ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk lagt inn orginal programvare og kalibrert gasspjeldet igår men ingenting hjalp. har også testa for luftlekasjer men alt er tett.

 

begynner og gå litt tom for ideer men en nevnte brente ventiler ?? kan det ha noe med dette og gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta lmm igår selv om verkstedet sa de hadde testa den så bilen gikk som vanlig i 5 min før stort sett alle motorsensorer slutta og virke:banghead:

Så nå er det så vidt den starter og av og til er det null reaksjon når man tråkker på gassen. Så nå skal møller få noe og bryne seg på:P

 

Sent from my LG-P920 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan finne koblingsskjema på ledningene i motorrommet?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.