#1 Skrevet Mai 30, 2012 Har problemer med at bilen kutter all motorkraft med en gang den når 3000 omdreininger. Da høres det samtidig ut som den etter tenner( smeller noe volsomt fra eksosen) får opp feil med can bus, legger inn feilkoder om litt bilen har gått helt fint frem til nå selv med can bus feilen. noen som har noe peiling på hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2012 måtte flytte bilen litt idag og den er heeeeelt håpløs og kjøre. går helt greit så lenge jeg holder meg under ca 3000 rpm men når den begynner og nærme seg 90 grader blir den bare værre og værre og tilslutt er det så vidt den holder seg igang. men det merkelige er at den går helt normalt på tomgang:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2012 Hvilke feilkoder får du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2012 Glemte pcen i bilen så de kommer i morgen:) Sent from my LG-P920 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2012 Skjekka feilkodene her? : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Category:Fault_Codes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2012 dette får jeg fram av koder. mistenker at coilen på sylinder 4 er problemet VCDS Version: Release 11.11.3 Data version: 20120401 Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No: 8E0 906 018 B Component: 1.8L R4/5VT 0004 Coding: 11701 Shop #: WSC 66565 VCID: 2757DAF3C5F6351 WAUZZZ8EZ1A024086 AUZ6Z0Y0036610 3 Faults Found: 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 35-00 - System too Lean 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 35-00 - 16688 - Cylinder 4 P0304 - 35-00 - Misfire Detected Readiness: 0000 1001 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2012 ser ut til at en coil har ryki gitt min kutta også over 3000 bytta plugger og alt bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2012 Får bytte coiler og plugger og se om det hjelper:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2012 >Når jeg fikk misfire ditected koden som du har på passaten gikk den på 3 sylinder. hvis bilen din er chippa kan du kjøpe ngk bkr7e. 150-180kr for 3 plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2012 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 35-00 - System too Lean Denne feilkoden sier lmm, oksygensensor etter cat på eksosen og mulig dyser. 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected Check Misfire Recognition Check Air Intake System Check Fuel Supply Check Injector(s) and Injector Sealing Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s) Check Ignition Coil(s) Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) Check Camshaft Position Sensor (G40) 16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected Possible Causes Ignition system Fuel injectors Fuel pressure Running out of fuel EVAP canister purge valve Evaporative emission system Low compression Base engine problems Controle Module damaged Special Notes This feature search for engine misfire in a specific cylinder. Most of the time the cause for a misfire is a lack of combustion in a cylinder due to absence of spark, poor fuel metering, or poor compression. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 26, 2012 Har forsket litt mer idag og har ikke funnet ut noen ting. Har bytta plugger og ingen forskjell. Var 5 stk som ikke skjønte en dritt:p På torsdag blir det og legge inn orginal programvare og kalibrere gass spjellet så får vi se om det hjelper:) Noen som har noen flere forslag så rop ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 3, 2012 fikk lagt inn orginal programvare og kalibrert gasspjeldet igår men ingenting hjalp. har også testa for luftlekasjer men alt er tett. begynner og gå litt tom for ideer men en nevnte brente ventiler ?? kan det ha noe med dette og gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 5, 2012 Bytta lmm igår selv om verkstedet sa de hadde testa den så bilen gikk som vanlig i 5 min før stort sett alle motorsensorer slutta og virke:banghead: Så nå er det så vidt den starter og av og til er det null reaksjon når man tråkker på gassen. Så nå skal møller få noe og bryne seg på Sent from my LG-P920 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 18, 2012 Noen som vet hvor man kan finne koblingsskjema på ledningene i motorrommet? Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...