Innpress på felg Passat 3C / 18"

Anbefalte innlegg

Har en 2006 Passat jeg lurer på å sette 18" hjul på.

Originalt innpress er i følge vognkortet "Min 42".

Har prøvd noen 18" hjul med 224/40 dekk på og ET 35 (der er lovlig å gå utenfor org. innpress med +/- 7mm.(?) så vidt jeg forstår). Et 35 syntes jeg ble veldig fint da hjulet ble liggende veldig fint i flukt med hjulbuen, og ikke "for langt inn under bilen".

Det jeg lurer på er om jeg kjøper noen org. VW hjul fra en Touran e.l. ser jeg innpresset ofte er ET45 / ET 49 osv. Forstår jeg det rett at disse i tilfellet vil havne "for langt inn under bilen" i følge min smak?

Er det i tilfellet mulig å bruke "spacere" for å få hjulene litt lenger ut - men ikke mer en det som er lovlig selvf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2006 Passat jeg lurer på å sette 18" hjul på.

Originalt innpress er i følge vognkortet "Min 42".

Har prøvd noen 18" hjul med 224/40 dekk på og ET 35 (der er lovlig å gå utenfor org. innpress med +/- 7mm.(?) så vidt jeg forstår). Et 35 syntes jeg ble veldig fint da hjulet ble liggende veldig fint i flukt med hjulbuen, og ikke "for langt inn under bilen".

Det jeg lurer på er om jeg kjøper noen org. VW hjul fra en Touran e.l. ser jeg innpresset ofte er ET45 / ET 49 osv. Forstår jeg det rett at disse i tilfellet vil havne "for langt inn under bilen" i følge min smak?

Er det i tilfellet mulig å bruke "spacere" for å få hjulene litt lenger ut - men ikke mer en det som er lovlig selvf.

Orig.felgene i 18 tom til Passat er 8x18 ET 44 med 235/40 dekk. Jeg synes ET 35 er litt for lavt, men 225 dekkene bidrar vel til at det ser ok ut. Kommer an på felgbredde og senk også. Uansett kan dette subbe bak hvis bilen lastes ned.

ET45 bygger 10mm lengre inn ja og man kan da space seg ut igjen hvis man vil det. ET 40 kan kanskje være et godt kompromiss med 225 dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for godt svar Runar!

Da var det som jeg trodde - blir vel verre hvis felgene har lavere innpress.

Kan høres ut som om ET40 eller deromkring kan være en god løsning, så blir det både bra å se på og brukervennlig!

Takk igjen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.