#1 Skrevet April 20, 2005 Heisann. Jeg skulle fått stilt inn tenninga på bilen min, jeg har byttet topp og jeg har stilt den inn så den starter og går.men skulle fått stilt den så den ble 100% tipptopp. Ossen får jeg gjort det? kan møller få fikset dette? motoren er en 2.2 liters sugemotor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2005 Har du vært borti fordeleren når du byttet topp da? Anbefaler deg å kjøpe en tenningspistol på nærmeste rekvisita sjappe. Jeg har gjort det og det går som en lek å justere etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2005 kjøpte jo en ny topp, og fordeleren måtte jeg jo ta fra den gamle toppen. mangler litt penger i det siste så koster det jo 300 kr for en sånn en på biltema, tenkte kansje møller kunne fått justert for noen kr, eller noen her på forumet som kunne gjort det for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2005 Møller gjør det nok, men de veit å ta seg betalt. Dersom det minste de tar betalt for er en halvtime liksom, er det like greit å kjøpe seg pistol. Så har du det til neste gang og. Eller kjør deg en tur til Molde, så skal jeg justere for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2005 jeg har sett biltema har en sånn pistol, Funker denne på alle motorer? har jo 5 sylindre. veit jo ikke om det har noe å si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2005 Det har ikke noe å si, den pistolen henter bare signalet fra tennplugg nr1, og da funker den uansett om du har 2 eller 10 sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 20, 2005 ossen er det den pistolen egentlig fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 20, 2005 Den jeg har kobles på batteriet og en "klemme" settes rundt pluggledningen til plugg nr 1. Når strømmen går ut til pluggen lyser pistolen og når du da sikter med den på veiv-hjulet ser du lett hvor merket for tenningen er. Da er det bare å vri fordeleren til merket passer med merket på blokka. Dette var den enkle forklaringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 20, 2005 Den jeg har kobles på batteriet og en "klemme" settes rundt pluggledningen til plugg nr 1. Når strømmen går ut til pluggen lyser pistolen og når du da sikter med den på veiv-hjulet ser du lett hvor merket for tenningen er. Da er det bare å vri fordeleren til merket passer med merket på blokka. Dette var den enkle forklaringen. Okay. står vel mere forklaring og beskrivelse på pakken til pistolen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 20, 2005 Jepp. I mitt tilfelle (kjøpte den billigst mulig på Bilxtra. Rundt 300kr etter rabatt) fikk jeg med håndbok. Kan også sjekke slitasje på aksling i fordeler og greier. Avansert skal vite.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...