Hjelp? Audi A4 - Stoppet, står på møller tbg.

Anbefalte innlegg

Er det noen snille kjekke folk som har lyst til å bli med å ta en titt på en stakkars Audi A4 1.8 TQ som står utenfor møller bil i helgen fordi den har stoppet. De tar den ikke før på mandag men hadde hvert kjekt å gjort det selv. Jeg skal prøve å forklare hva som har skjedd så godt jeg kan, men var ikke jeg som kjørte den når den stoppet.

 

I går når jeg kjørte bilen hørte jeg en litt merkelig lyd fra bilen innimellom men tenkte ikke noe mere på det. I dag skulle dama kjøre bilen for å levere noen barn i barnehagen, når de var levert så kjørte hun 20 m så stoppet min kjære bil. Hun fikk hjelp av sin far og han utdypet at han kanskje trodde det var bensinpumpen som har godt. Bilen hostet og harket men startet ikke. Med en gang bilen stoppet hørte frøken at den "tikket" i området rundt bensinlokket.

 

Dette er såsi alt jeg kan si utifra det jeg vet.

 

Takker for all hjelp en vwaudi medlemskar kan få.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En diagnose kunne de tatt da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, men hadde jo ikke tid til det før Mandag :o Tar jo dem 2 sekunder!!! klikker på servicen ass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som bensinpumpe, hvis en bil plutselig stopper er det gjerne så enkelt.. Hvis du skrur på tenninga skal du høre at pumpa gåri noen sekunder, er det tyst er det bare å bytte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rakk ikke idag eller i morgen, (og har egentlig ikke noe jeg skal gjøre i Tønsberg i helgen heller,) men gir deg en pip hvis jeg skal innover og tar med lappisen med Vagcom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, ja tenker det kanskje er det. Skal muligens bort å skru litt i kveld å sjekke om det er noe spenning på pumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du kan finne ut hvor bensinpumpereleet sitter også tvangskjør pumpen derfra. Evt. ta med deg noen ledningsbiter og finn ut hvor du kan koble deg inn hen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var pumpen som hadde røket, skal bort å bytte den i morgen. Noen som vet om det er en avansert jobb? Jeg tror ikke det skal være så vanskelig. Hvis noen er ledig på dagen er det bare til å ture innom møller. Står nok ute i gaten der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre det ikke var "verre" da, da ser vi deg snart rullende opp til Andebu til fredag da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke vanskelig...men er noe herk.

Vil tippe du har full bensintank...for en bensinpumpe ryker ALDRI på nesten tom tank... Men du bør ha med deg noe som gjør deg i stand til å tappe ned tanken om det er mer enn ca 1/4 igjen på den.

Pumpen sitter jo i tanken, og den løsnes ved å vri mot klokken, og løfte den ut. Og motsatt for å få den inn igjen. Men, den har en tendens til å sitte noe vanvittig fast, jeg har brukt en 3-armet tærsj som jeg har tredd nedi for å få tak, for vanskelig å få vridd med bare hendene, utenå risikere å skade seg.

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller man kan vippe pumpa løs fra plasthuset neddi tanken. det er MYE lettere. Endte opp med og gjøre det sånn på bilen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Møller Horten idag, ting de tar på farten, uten timebestilling når du kommer er, lyspæreskift, utlesing av feilkoder og batteribytte. De syntes det var rart du fikk beskjed de ikke hadde tid, for det er noe de skal ta seg tid til. Så vet du det til neste gang det skjer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Var nokso lett å bytte pumpa. Var bare noe dritt å suge ut bensin, menmen. Når jeg hentet bilen gikk den så da fikk jeg kjørt hjem før jeg begynte på jobben :) woho. Tok jo ikke mer enn maks 1 time :) Tok bare 2 stk knipetang + litt muskelkraft så kom pumpa ut. Nå går bilen som smurt igjen. Det som gjenstår nå er servoen som har vært defekt lang tid nå + bytte ut svakt batteri. Noen tips til hvor man får bra og billig batteri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Var nokso lett å bytte pumpa. Var bare noe dritt å suge ut bensin, menmen. Når jeg hentet bilen gikk den så da fikk jeg kjørt hjem før jeg begynte på jobben :) woho. Tok jo ikke mer enn maks 1 time :) Tok bare 2 stk knipetang + litt muskelkraft så kom pumpa ut. Nå går bilen som smurt igjen. Det som gjenstår nå er servoen som har vært defekt lang tid nå + bytte ut svakt batteri. Noen tips til hvor man får bra og billig batteri?

 

Biltema har ganske bra batteriet etter hva jeg har hørt. (Tror jeg har det i golfen, men ikke helt sikker.)

Ellers "pleier" jeg å kjøpe på Kvikk Tønsberg, i praksis tvers ovenfor Møller Bil Tbg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har biltema batteri i min a4 1,8T og det fungerer veldig bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte jo Biltema battis jeg å i gamlebilen og det funka bra. Kunne spille musikk i mange timer hvertfall:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale biltema sine sølv-kalsium batterier, har det nå i tre av bilene, knallbra! (Det er de grå..)

Var kjempeforskjell i startvillighet og ikke minst ved kaldstart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.