servoproblemer etter bytte, hjelp!

Anbefalte innlegg

Ved bruk av rød olje så ryker pakninger etc og det blir lekkasjer over alt.

 

 

Copypaste fra en annen tråd:

 

Forskjellen på grønn hydraulikkolje vs vanlig ATF olje er at den grønne oljen er mineralbasert, mens den røde er syntetisk.

Kom ikke her og innbill meg at oljen de selger hos VAG-forhandler inneholder noen "vidundermidler" som er HELT nødvendige for at levetiden på servosystemet ikke skal reduseres betraktelig!

 

Rød hydr.olje eller ATF har vel helt feil viskositet og kan derfor ikke brukes, samt at den er syntetisk som nevnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle eieren av bilen min har fylt rød olje på servoen, noe som har resultert i at jeg måtte bytte servopumpen i fjor, og tannstaget virker som har lekkasjer internt. Kjempegøy. Så.. Kjøp VAG-oljen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle eieren av bilen min har fylt rød olje på servoen, noe som har resultert i at jeg måtte bytte servopumpen i fjor, og tannstaget virker som har lekkasjer internt. Kjempegøy. Så.. Kjøp VAG-oljen.

 

Lekkasje fra tannstang er typisk problem ved bruk av rød servoolje/ATF. Kjøp Pentosin, da av riktig type, alt etter alder på bilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne je. Utifra denne tråden så forstår jeg det da slik at på min 2003 Passat så skal jeg ha grønn syntetisk olje? Optimalt original, men kan også bruke mekonomen el.l.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det kan du. trenger ikke stå noen VAG logo på flaska

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.