#1 Skrevet April 20, 2005 Hei Har kjøpt meg justerbare gule koni dempere foran og bak. Veit at "midt-stilling" skal være stivere enn std audi s4 dempere. Har lyst på en god del stivere bil, men usikker på hvor mye jeg skal skru. Leste fort igjennom bruksanvisningen og skjønt det at jeg kan skru den 360 grader stivere og 360 grader mjukere, dvs totalt 720 grader justering. Noen som har kommentarer på hvor mye ekstra grader man kan skru før den blir altfor stiv ??? Har planer om å skru den 180 - 270 ekstra grader .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2005 Jeg har gule Koni på min bil, og i den "mykeste" innstillingen er demperne langt fra myke. De kan justeres fra harde via stein harde til solide, virker det som. Jeg begynner nesten å bli lei av dem... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2005 Du har dem i den mjukeste stillingen og begynner å bli lei pga hardheten ?? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2005 Å ha en halv eller en kvart omdreining igjen, virker generelt som å være passe stivt til vanlig kjøring og banekjøring.... skrur du de på maks stivhet, kjenner du hver en småstein, spretter hit og dit, og slepper visstnok ALTFOR lett.... Et par fra Ålesund med quattro som har hatt på stiveste og syns det er aaaaaaaltfor stivt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2005 Jeg synes jeg kjenner hver eneste småstein i den "mykeste" innstillingen, når jeg hadde de på det hardeste så kjente jeg at jeg krysset de malte stripene i veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2005 hehe....skjønner at man må bruke "myk" med omhu her... Det er vel forskjellig fra bil til bil... på min lette scirocco har jeg en halv omdreining igjen, og "rebounden" virker veldig god...syns fortsatt bilen er for mjuk, men det er pga. FK-fjørene...neste gang blir det KW/HR el. Bilstein+Lesjaförs(?).... Ole med sin UR-Quattro har vel en kvart omdreining igjen, og syns det er for stivt... S4`en er jo tjukk og god og røsslig... Det er litt kjekt med toppjustering på alle 4......jeg slipper å demontere om og om igjen for å tilpasse.... Hadde på halv omdreining når jeg kom inn i Åndalsnestunnellen (er det det den heter? ), og det er veien så sinnsykt ujevn og humpete, så midt i tunnellen stoppet jeg og skrudde bilen helt stiv forran og bak, bare for å teste.....dama som satt på ble jo heeeeelt milkshake:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2005 Jeg har skrudd mine på max stivhet og så en kvart omdreining tilbake, det funker optimalt for meg hvertfal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2005 Har satt mine på det stiveste, og synes dette fungerer bra... Hender jeg irriterer meg litt tidlig på morgenen, når jeg er gretten fra før, over at jeg får småstein opp i rassen, men synes ikke det ble så mye bedre da jeg prøvde å stille dem mykere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2005 Hei Har planer om å skru den 180 - 270 ekstra grader .... Robert Hei, virker som du hermer etter meg hele tiden her, først trim så IC, deretter nye fjærer, hehe... Jeg har nettopp montert nye Gule just. Koni med Eibach fjærer. Ble skikkelig "smoth". Jeg var også sterkt i tvil om hvor mye som skulle skrues, men gikk for en nøytral stilling. Jeg fant først ut at den kunne skrues ca 765 grader!!! Jeg gikk valgte derfor å skru ca 540 grader +/-10. Har kjørt med dette i snart en uke og funker helt supert. Jeg har ikke prøvd noen annen innstilling, så jeg kan ikke sammenlikne med noe annet. Lykke til med hva du finner ut Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2005 Hei, virker som du hermer etter meg hele tiden her, først trim så IC, deretter nye fjærer, hehe... Mvh Magnus hehe....nesten , kjøpt trim, så porsche bremser(ikke montert ennå) og nå dempere....planlegger ny IC til våren Kjøpte S6 kalipperne av deg, men fant ut at når jeg først skulle skifte bremser så skifter jeg til noe bedre....Så da får jeg nok selge de videre tenker jeg:) 540 grader --> blir vel omtrent 180 grader ekstra ....tror nesten jeg går for det jeg også eller noe mjukere ...Ser ut som omårdet 360(midtstilling) - 630(abselutt maks da) er mest aktuelt da.....siden mange her sier at maks stivhet(720++) for blir stivt, så går jeg unna tanken om maks stivhet .... er greit å ha noe fjøring da PS! hadde vært kult med coilovers da, siden man kan justere stivheten realtime(uten å ta av demperne) Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 21, 2005 hehe....nesten , kjøpt trim, så porsche bremser(ikke montert ennå) og nå dempere....planlegger ny IC til våren PS! hadde vært kult med coilovers da, siden man kan justere stivheten realtime(uten å ta av demperne) Robert TØFT! Tørr jeg spørre deg om hva du måtte gi for Porsche bremsene? Dyrt vel!? Ikke for å snakke stygt om noen men, jeg tenkte nettopp på det samme med Coilovers. Dette byr på problemer for oss da forhandleren må sende inn fjærbeina til produsent og bygge de om. Jeg hadde en dialog med VWCarconsult som krevde dette. Dette opplyste de om først da jeg hadde betalt. Mente liksom at bilen skulle stå på bokken i 3 uker . Dette hadde ikke jeg tid til så jeg ba om refundering. De ble sef litt grinete, men synes de oppførte seg rimelig proff, til tross. Har handlet der i ettertid og har ingenting å klage på, (annet enn at de har så innmari mye på websiden sin at mann kan rote seg langt bort i våte VAG-drømmer ved å se igjennom alt de har ) Ergo; coilovers blir stress! Kunne du ikke ha laget en Prosjekt tråd da? Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 21, 2005 TØFT! Tørr jeg spørre deg om hva du måtte gi for Porsche bremsene? Dyrt vel!? Mvh Magnus Porsche settet med egenutviklede bracketter koster 18k. 500 ekstra så får med ferrode Ds2500 klosser. dvs 18,5k for settet som passer rett på fjærbena på en S4 og det er ikke si ille. Dette skal være bolt-on ! http://www.protrim.no Siden jeg har komplett s6 bremsekit heme, så blir det ikke så dyrt for meg når jeg selger det (imellom legg til porsche settet). Viste ikke at det var så mye styr med coilovers. Trodde det også var bolt-on. Men nå har kjøpt gule koni demperne så da blir det slik en god stund framover. Fant ut at jeg måtte ha ordentlig bremser og dempere, når jeg fikk på 380 hk kittet hehe prosjekt tråd - Tenker du på en egen tråd der jeg kunne skrive litt om oppgradering av bremser på en S4 med ufo ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 21, 2005 prosjekt tråd - Tenker du på en egen tråd der jeg kunne skrive litt om oppgradering av bremser på en S4 med ufo ? Robert Vel kan ikke si meg enig i at Bremseprosjektet ditt hørtes billig ut, Bremsene på bilene våre er etter manges mening allerede gode nok, jeg kjøpte heller EBC skiver og redstuff klosser i front. Funker helt utmerket, merkbar økning i bremsevne. Men når det er sagt så blir det jo ganske tøft med en stor Porsche sak inne i mellom eikene da Prosjekt tråden kunne du ha brukt for å legge inn alt du måtte finne kult å dele med andre. Ting du har gjort med bilen, ting du vil fortelle om hvordan mann gjør, ting du tenker på å gjøre. Nøkkelen til en god prosjekt tråd ligger i illustrasjoner, bilder, mindre korte innlegg og styre unna fattige diskusjoner. Jeg har valgt å ikke legge ut noe sånt da jeg ønsker at ikke alle trenger å vite hva jeg driver med, (om du skjønner ) Mvh Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 21, 2005 Vel kan ikke si meg enig i at Bremseprosjektet ditt hørtes billig ut, Bremsene på bilene våre er etter manges mening allerede gode nok, jeg kjøpte heller EBC skiver og redstuff klosser i front. Funker helt utmerket, merkbar økning i bremsevne. Men når det er sagt så blir det jo ganske tøft med en stor Porsche sak inne i mellom eikene da Mvh Magnus joa, enig i det. Siden du har S6 bil og da s6 bremser så blir det ikke så dyrt for deg å oppgradere til EBC/black diamond skiver med klosser. Da blir vesentlig billigere enn porschekittet fra proTrim Jeg tenkte da litt mere for de som har ufo skiver fra, de må min. ut med 6-9k for å få på S6 bremser ... Så kommer montering av fjærben, bremser osv. Ved å øke med noen ekstra tusen lapper så kan man få enda bremser. Men som sagt, det kommer alt ann på lommeboka. Prosjekt tråden kunne du ha brukt for å legge inn alt du måtte finne kult å dele med andre. Ting du har gjort med bilen, ting du vil fortelle om hvordan mann gjør, ting du tenker på å gjøre. Nøkkelen til en god prosjekt tråd ligger i illustrasjoner, bilder, mindre korte innlegg og styre unna fattige diskusjoner. Mvh Magnus Etter at bremser er montert på og det funker, så hadde jeg kanskje tenkt å legge inn en ett referat fra "bremse kit ferden min" Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...