Anbefalte innlegg

Vært mye snakk om rabatt avtaler som har utgått, og første gang man bemerket seg dette var i alle fall 3år siden. Enda har det ikke blitt noe ordning, og da mener jeg det kanskje enkleste er å begynne i det små? Hovedstyret har nok med å få klubben til å gå rundt.

Er det noe planer om å få fikset litt klubbrabatter på f.eks bilextra, mekonomen og torshov i Oslo og omegn. Veit at hovedstyret har sagt at de skal se på dette. Men dette har tatt alt for lang tid, så om man kunne fått i gang noe avtaler igjenn, så hadde jo det vært koselig :)

Jeg får rabatt på torshov og mekonomen, men dette er jo noe jeg har kranglet meg til selv. Men tenker det er flere som ikke har ork til å prøve å forhandle fram sin egen rabatt ordning. Bilextra har mye bra vaske og polerings produkter, men er jo ikke noe rabatt å hente der, så da kan man jo like gjerne handle fra internett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver gang jeg har vist medlemskortet på Torshov (Storo og Strømmen), BilXtra (Skårer) og Mekonomen (Alna og Lillestrøm) i det siste har jeg fått rabatt.

Kun ett tilfelle på BilXtra Skårer for 1 års tid siden hvor jeg fikk beskjed om at vi ikke hadde rabatt der, men da fikk jeg allikevel rabatt, til og mer enn 10% som jeg fikk pga. vacn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått beskjed om at det ikke hjelper å vise fram medlemskortet for å få rabatt på torshov og bilextra. Men får rabatt der fordet, noe med stamkunde og bekjentskaper ;)

Så for min del, så er eneste fordelen med medlemskortet at man får rabatter hos Møller :P

Men om DU går god for at jeg får rabatt på disse stedene ved å vise mitt medlemskort og ikke fordi jeg har fikset dette selv, så er jo problemet løst;) Da ringer jeg bare deg når det ikke hjelper å vise fram medlemskortet : smil :

Men hadde kanskje vært greit å tatt en titt og gått igjennom gammle lister og sett hvor disse rabattavtalene var før, og om de fortsatt gjelder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, jeg føler ikke for å stå ansvarlig for at du skal få rabatter, har nok med meg selv (:

Bare delte mine erfaringer.

Er vel bare å få lokallagsleder til å kontakte de forskjellige stedene for å få en klarhet i om vi får rabatt eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, jeg føler ikke for å stå ansvarlig for at du skal få rabatter, har nok med meg selv (:

Bare delte mine erfaringer.

Er vel bare å få lokallagsleder til å kontakte de forskjellige stedene for å få en klarhet i om vi får rabatt eller ei.

Er nettopp derfor denne tråden er opprettet ;) Men når man fikser bedre rabatter selv, enn det klubben har klart før. Og ingen vil holde rabatt avtalene vedlike, ja da er vel kanskje denne tråden overflødig? Samme er vel medlemskortet? : klø :

Oversikt over rabattavtalen for Oslo: HER

Men hvem av disse avtalene er gjeldene, og gjelder de bare for den butikken som står under firma navnet? Så f.eks Mekonomen, så gjelder det å dra til Sandvika for å få rabatt, mens Bilextra er det bare Ryen som gir rabatt, eller bare torshov på Storo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi i lokallagsstyret jobber med det. Skal få litt fortgang i det nå :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg plukker opp denne tråden da jeg ser det er kommentert i årets hovestyretråd.

Kjetil; Hvordan gikk det rundt disse rabattavtalene lokalt? Er det noen rester som nårværende styre kan jobbe mot å forbedre eller fornye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har frekventert en god del av disse samarbeidspartnerne de siste 3 årene, og fått rabatt samtlige steder, aldri vært noen problem noe sted, kanskje måttet vise medlemskort en av ti ganger.

Torshov: ski, storo, lier, asker, strømmen

Bilxtra: ryen, ski

Mekonomen: alnabru, sandvika.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Torshov får vi vel ikke rabatt med vacnkort lenger? Men hvis du vil får du 15% om du velger å få eget torshovrabattkort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid fått rabatt med medlemskortet på Torshov Holmen. Torshov sitt eget rabattkort med 15% gjelder KUN slitedeler =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er etter hva jeg veit. Ingen rabatt å hente på å vise fram medlemskort på torshov og bilextra i mitt nærområde. Er trynefaktor eller opel motorsportklubb som gjelder for å få rabatter på disse stedene. Eller fordelskort på torshov.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nye lokallagstyret må begynne helt fra start igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jobber på bilextra råholt der skal det vere avtale,skal sjekke på mandag visst ikke så skal jeg få ordnet dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor fikser ikke hovedstyret landsomfattende rabattavtaler? De må vel stå litt sterkere enn de forskjellige lokallagene, samt at da hadde vi fått en felles avtale over hele Norge uten variasjoner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er flere som lurer på det. Skulle likt å visst svaret selv. Men "er visst" rabatter på de stedene jeg har forespurt i forskjellige tråder her inne, og ikke skal jeg ha noe rett til å nevne disse problemene med rabattavtalene som ikke finnes hos disse stedene heller. Har trossalt en bror som jobber på ene stedet , så jeg er jo "sikret" rabatter : rolleyes

Er i alle fall fordumt at man må bruke andre bilklubber (som gudskjelov ikke har medlemskort) for å få rabatter :P

Men faktumet er at det er alt for mange rabattavtaler som ikke fungerer lengre, og det blir ikke så lett å kunne "kreve" rabattavtaler for de 20personene som handler på Torshov på strømmen og på Bilextra Lørenskog. Er hovedstyret som må ta tak i dette her, da de sitter med litt mere makt ovenfor disse butikkene og kan legge mere tyngde i søknadene om rabatter. Er forsåvidt flere steder jeg kunne tenkt meg å fått igang rabattavtalene igjenn. Men hovedstyret er fornøyd med nåværende rabattavtaler, så da får vi andre bare godta det :)

peace out!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er flere som lurer på det. Skulle likt å visst svaret selv. Men "er visst" rabatter på de stedene jeg har forespurt i forskjellige tråder her inne, og ikke skal jeg ha noe rett til å nevne disse problemene med rabattavtalene som ikke finnes hos disse stedene heller. Har trossalt en bror som jobber på ene stedet , så jeg er jo "sikret" rabatter : rolleyes

Er i alle fall fordumt at man må bruke andre bilklubber (som gudskjelov ikke har medlemskort) for å få rabatter :P

Men faktumet er at det er alt for mange rabattavtaler som ikke fungerer lengre, og det blir ikke så lett å kunne "kreve" rabattavtaler for de 20personene som handler på Torshov på strømmen og på Bilextra Lørenskog. Er hovedstyret som må ta tak i dette her, da de sitter med litt mere makt ovenfor disse butikkene og kan legge mere tyngde i søknadene om rabatter. Er forsåvidt flere steder jeg kunne tenkt meg å fått igang rabattavtalene igjenn. Men hovedstyret er fornøyd med nåværende rabattavtaler, så da får vi andre bare godta det :)

peace out!

Det hadde vel faktisk kostet deg færre kalorier å fått til en ny avtale med f.eks Torshov på strømmen (hvor rabatten fungerer fint for alle oss andre, din bror har gitt meg rabatt hver eneste gang :)) , enn å skrive dette innlegget :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du sier at den rabatten fungerer fint for alle andre. Jeg har enda tilovers å få rabatt på annet enn slitedeler der, om det ikke skulle stå kjentfolk bak kassa da. Men selv da så er det ikke altid bare bare... Men er jo fint du får rabatter, for så lenge du er fornøyd, så trenger jo ikke vi andre rabatter der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vel faktisk kostet deg færre kalorier å fått til en ny avtale med f.eks Torshov på strømmen (hvor rabatten fungerer fint for alle oss andre, din bror har gitt meg rabatt hver eneste gang :)) , enn å skrive dette innlegget :)

Poenget er der uansett, hovedstyret har et bedre utgangspunkt til å etablere rabattavtaler enn hvert enkelt lokallag. I tillegg til at da hadde vi fått samme rabattsatsene over hele landet, istedet for at Torshov Strømmen gir 10%, mens kanskje Torshov i Trondheim gir 15% fordi lokallaget der har vært flinkere til å forhandle.

Der jeg jobber er det hovedkontoret som håndterer alt av avtaler ang. priser etc etc, ikke hver lokale butikk da de små lokale ikke har samme forhandlingsgrunnlaget som de som sitter sentralt i kjeden. Samme prinsipp kan overføres til denne klubben. Det gir litt mer tyngde mtp. forhandlinger hvis det kommer en forespørsel fra styreleder for hele klubben.

Just my two cents.

Edit:

Bare sånn ang. dette med rabatten på Torshov på Strømmen;

Jeg får oftere/lettere 10% rabatt der ved at jeg sier jeg jobber på senteret kontra å dra frem VACN kortet mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt å greit! :D

(spart vel rundt 20kalorier nå)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du sier at den rabatten fungerer fint for alle andre. Jeg har enda tilovers å få rabatt på annet enn slitedeler der, om det ikke skulle stå kjentfolk bak kassa da. Men selv da så er det ikke altid bare bare... Men er jo fint du får rabatter, for så lenge du er fornøyd, så trenger jo ikke vi andre rabatter der :)

Nå har jeg vel aldri kjøpt noe annet enn slitedeler der tror jeg, men har alltid fått rabatt.

Men du burde vel sitte inne med en del førstehåndsinformasjon om denne avtalen? Hvorfor er det kun jeg som fortsatt får rabatt der da og på alle andre torshov? rare greier...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er der uansett, hovedstyret har et bedre utgangspunkt til å etablere rabattavtaler enn hvert enkelt lokallag. I tillegg til at da hadde vi fått samme rabattsatsene over hele landet, istedet for at Torshov Strømmen gir 10%, mens kanskje Torshov i Trondheim gir 15% fordi lokallaget der har vært flinkere til å forhandle.

Der jeg jobber er det hovedkontoret som håndterer alt av avtaler ang. priser etc etc, ikke hver lokale butikk da de små lokale ikke har samme forhandlingsgrunnlaget som de som sitter sentralt i kjeden. Samme prinsipp kan overføres til denne klubben. Det gir litt mer tyngde mtp. forhandlinger hvis det kommer en forespørsel fra styreleder for hele klubben.

Just my two cents.

Edit:

Bare sånn ang. dette med rabatten på Torshov på Strømmen;

Jeg får oftere/lettere 10% rabatt der ved at jeg sier jeg jobber på senteret kontra å dra frem VACN kortet mitt.

Ja, hovedstyret har selvfølgelig en større tyngde når det kommer til dette med å inngå avtaler, samt fremstå som seriøse aktører.

Men, ALLE medlemmer står fritt til å inngå avtaler på klubbens vegne, og det er det veldig mange som har klart å få til oppigjennom årene :)

Rabattavtaler er en hyggelig ting det, men drift av klubben har blitt prioritert fremfor rabattavtaler, samt mange andre ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig rart dette her ja. Og ikke ser jeg noe større grunn til å stå til rette for deg angående rabattavtaler osv.

Det er i alle fall ikke noe rabatt å få med å vise til medlemskort på hverken Torshov eller Bilextra her jeg bor, og det er det. Selv for meg som har familie osv osv osv osv... Går på trynefaktor og bekjentskap, og derfor etterlyser jeg rabattavtaler. For er ikke alle som har en mulighet til å hinte frempå at man vil ha rabatt når man handler der.

Er vel du som burde sitte inne med informasjon om avtaler, i og med at du får noe vi andre ikke får! Og fordi du får noe vi andre ikke får, så er det ikke noe problemer med avtalen som ikke finnes? Ser du hvor jeg skal hen, eller skal jeg fortsette å gjenta meg selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig rart dette her ja. Og ikke ser jeg noe større grunn til å stå til rette for deg angående rabattavtaler osv.

Det er i alle fall ikke noe rabatt å få med å vise til medlemskort på hverken Torshov eller Bilextra her jeg bor, og det er det. Selv for meg som har familie osv osv osv osv...

Er vel du som burde sitte inne med informasjon om avtaler, i og med at du får noe vi andre ikke får!

Bare viser kortet jeg, thats it.... Og kortet mitt er helt likt som alle andre sitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg viser kortet mitt! På Bilextra Lørenskog så får jeg bare beskjed om at vi ikke har avtale (tror jeg har skrevet dette ett par ganger før!) Og samme beskjed på Torshov, men på Torshov så prakker de iallefall på deg dette fordelskortet sitt, så man får litt rabatt på slitedeler (tror jeg har skrevet dette før og?)

Og dermed så er behovet for en rabattavtale fortsatt gjeldene, uansett hvor mye rabatt du eller jeg skulle klare å få fordi de i kassen kjenner oss igjenn eller hva nå grunnen er! Eller er du fortsatt ikke enig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at VACN ikke har rabattavtale med BilXtra på Lørenskog en gang jeg var der, noen ganger har jeg fått rabatt pga. VACN kortet, og en gang fikk jeg "Nei, dere har ingen avtale. Men du kan få rabatt for det" og fikk da enda mer rabatt enn det lokallaget hadde forhandlet frem!

Derfor hadde det vært kjekt med en felles avtale for hele Norge med disse kjedene så man hadde sluppet slike variasjoner avhengig av hvem som står i kassa.

Edit:

Forstår godt at dette kanskje krever ressurser som ikke er tilgjengelig i hovedstyret pdd., men dette er kanskje noe man bør ta opp som et punkt etterhvert. Iallefall når man ser hvor mange tråder som finnes rundt om på forumet om hvilke avtaler som er gyldige, hvor mange % rabatt som gjelder osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.