#1 Skrevet Juni 1, 2012 Prøver og få i orden en bekjent av meg sin 97 a4 1.8t med aeb motor. Problemet er at den rett og slett lader for mye, går opp til 1,0bar så hopper den videre til 1,5bar og begynner og fjuske.. N75 er ny, LMM er ny, det er satt i en ny k04 turbo.. Jeg mener N75 står rett vei, for den andre veien så gikk trykket rett i været da også.. Wastegate som er for stramt oppsatt eller hva annet? Bilen er chippet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2012 Problemet oppstod etter at du satte inn ny turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2012 Har vært borti akkurat det samme med en 1.8t A4, alt var byttet men fremdeles spratt ladetrykket til værs. Dette er noen år siden nå, men solgte bilen slik den var og kjøper visste om det. Bilen var også inne hos FMS og fikk nytt program uten at det hjalp...k04 turbo, 3" rustfritt eksos og 3" rustfri downpipe Denne bilen ble solgt til Trondheims området for 4-5år sia.. Hva sier diagnosen? Ikke tilfeldigvis en sølvgrå sedan? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2012 Nei problemet kom etter det ble satt inn ny n75 i dag.. Kun kjørt grunntrykk uten n75 før.. Har ikke sjekket for feilkoder men skal gjøre det nå.. Ikke no sølv sedan dette, blå stv.. Edit: Kun denne feilkoden kom opp, den skal ikke ha noe med et voldsomt høyt ladetrykk og gjøre uansett.. Ser at lambdaveriene reguleres slik de skal, er vel bare oppvarmingsfunsjonen til lambdaen som er noe tull med.. 16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit: Malfunction P0135 - 35-00 - 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2012 Rett modell av N75? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2012 Er da den orginale som skal være til denne bilen ut fra bilens chassisnr og ETKA.. Ikke der problemet ligger tror jeg, den skal ikke lade så innsides for mye, lada vel 1,0-1,1bar i den tiden den gikk med n75 og turbo i fungerende stand.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2012 er bilen programert til å gå med k04 da,trodde k03 var standard eller?.Men kan være en kraftigere wastegate på den turboen.Kor høgt var grunntrykket uten n75?.blir krøll når grunntrykket er høgere en normalt ,vist den ikkje er programert til det Bare en tanke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2012 Grunntrykket uten n75 på er 0,4bar viser det seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2012 Pass på at du ikke har strupa en av slangene på N75! Jeg hadde tilsvarende problem og da viste det seg at ene slangen hadde fått en knekk og hindra wastegaten i å åpne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2012 Nå skal det sies at den lader utrolig lett også, nesten som og kjøre med mbc.. Dersom en gir bare 1/4-1/2 gass til trykket havner på 1,1-1,2 og deretter 'sakte' gir full gass holder trykket seg stabilt på 1,1-1,2bar derimot. Jeg skal sjekke det du nevner her Roar, ikke at jeg helt tror det er problemet men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...