Anbefalte innlegg

Vasket bilen min igår , og så klarte "vaskemaskinen" å knekke av vingen min. hvem sin feil? vaskehallen eller de som har solgt/laget vingen?

Festene er boltet og limt fast i bakluken, og de står igjen på bilen.

Kan nevne at vingen ble knukket oppover ,og ble liggende på taket og falt ned og fikk masse hakk da den deiset i bakken da "rullen" kom tilbake..

Snakket med de som jobbet på den aktuelle Esso stasjonen, men de henviste bare til de jeg hadde kjøpt den av. Spurte bare om det var normalt at vaskehallen deres sarver ned biler til folk.

Hadde tatt av antenne og bøyd inn speil som advart på plakat utenfor hallen i forkant.

IMG_0238.jpg

IMG_0239.jpg

IMG_0236.jpg

IMG_0241.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så ser det ut til av vingen er hatt for lite festepunkt, kun limt innerst ved luka..... : klø :

Monterte selv en slik på samme bil en gang, og da brukte vi mye mere lim, la på lim på alt som hadde kontakt med bakluka med vingen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vingen din så i overkant lang ut, hvor mye overheng har du bakover med vingen montert? Må vel være minst være 15-20 cm.

Du skulle nok ha brukt børsteløs vask.

Sier seg jo nesten selv at den vil knekke av i maskin med børster, da disse maskinene leser profilen til bilen din. Når du plutselig har et utbygg slik bakover, så tror jeg ikke sensorene merker det før det er for sent. Desverre :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasket bilen min igår , og så klarte "vaskemaskinen" å knekke av vingen min. hvem sin feil? vaskehallen eller de som har solgt/laget vingen?

Er vel ett tredje valg her også?:P Tror nok du må ta denne på din kappe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er/var jo limt i bakkant der også :) (ca 10cm bak/ned litt) (se bilde nr 3)

Leser ikke den over hele bilen før den starter da?

shell sin vask klarte jo dette uten å lobotomere bilen .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

03052011007.jpg

Slik er "utstikket" så hvis jeg hadde hatt en org gti vinge hadde ikke dette skjedd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis med en Volvo sedan som har en vinge, og når den blåse saken kommer på så presser den ned vingen et stykke. Dette skjer fordi fotocellen ikke ser vingen, antar og noe lignende har skjedd hos deg også.

Bensinstasjonen fraskriver vell seg også noe ansvar på disse maskinene, slik som pyntelister o.l?

Vingen er omtrent slik som denne.

http://www.swededemon.com/images/SD5/shots/exterior/challenge-final-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holde deg unna disse vaskemaskinene, nå ser du kanskje at en håndvask og høytrykkspyler er verdt tiden istedenfor å måtte lime vingen på igjen :P Men til topic, ser ut som det er lite kontaktflate til karosseri på den vingen, men hvem sin skyld det er, er ikke godt å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel den som monterte vingen som får skylden i dette :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var skremmende lite lim! Greit at den er boltet gjennom men alikevel. Ser ut som utforminga til vingen absolutt ikke er laget for noen belastning også da den ikke ser ut til å ligge mot bilen hele veien på bakluka men kun på de punktene som er limt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva hadde skjedd om den satt bedre fast da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å si, men jeg tror kanskje den ikke hadde knukket om det hadde blitt limt hele veien. Da sprer du belastningen mye mer.

Uansett er børstevask noe man bør styre unna på generell basis, og ihvertfall om man har senket og stylet bil. Er stort sett slike biler som får skader ser jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tatt av antenne og bøyd inn speil som advart på plakat utenfor hallen i forkant.

Nå vet ikke jeg hvor store speil du har på bilen, men jeg velger å tro at spoileren stikker lenger ut fra karosseriet enn speilene gjør?

Da burde du kanskje også tenkt på at spoileren var nokså utsatt?

Det kan også se ut for meg som om spoileren ikke har vært montert slik den burde vært. Som de andre her sier så burde hel foten vært limt

Nei, dette er ditt snasvar som bileier og ingen annens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte de instruksjonene,boltene og limet som fulgte med fra fabrikk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også at det ser ut som spoileren var litt lite festet... Spesielt med tanke på at den ikke var festet i bakkant vil det være dårlig rustet for krefter som virker oppover/fremover. Dette er jo ikke noe man vil merke spesielt når man er ute og kjører.

Uansett, spørsmålet er jo om maskinen var for kraftig borti vingen, fordi den ikke ble "oppdaget" av maskinen. Da er det jo strengt tatt stasjonen sin skyld, ettersom det ikke er urimelig at det skal gå ann å vaske en bil med en såpass normal takspoiler der.

Dette kunne man foreksempel kjent ved at det gynget og duret skikkelig i bilen.

Hvis vingen datt av ved normal belastning fra vaskemaskinen må man nok bare bite i det sure eplet, og innse at den burde ha vært festet bedre. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også nevne at plastdekselet over vindusviskeren bak der også ble knukket av :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal vel ha kamera i vaskehallen. Du får evt stikke innom å høre om du kan få se filmen. Så kanskje du\dere ser bedre hva som har skjedd.

Men med uorginal bil så har du egentlig lite du skal ha sagt. Jeg sendte selv en taxi inn i børstevasken der jeg jobbet, med skiltet på taket. Det for av så fort børsten kom. Men han kjørte selv inn bilen, etter at jeg sa jeg trodde det skulle gå greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette fikk jeg til svar av de jeg hadde kjøpt den av:

"Hei, Beklager men i og med den er over 1år gammel, så kan vi desverre ikke se at vi får gjort noe med varen du har. Men vi skal selvfølgelig få til en løsning, så vi kan gi deg en god pris på en ny vinge dersom det høres intressant ut"

Jeg fikk 300kr i avslag på ny vinge.. Så jeg takket nei :)

Så jeg tok i dag og reparerte/limte og sparklet vingen selv .

Så gjenstår bare sliping,grunning og lakk/klarlakk, så er den god som ny igjen snart :)

Så taper bare lakkpenger og litt selvinnsats-tid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skygger unna esso stasjonen her og. Har selv opplevd at den har dratt av viskerblader og den nederste lista på klubb skliltplatene slik at skiltet detter av. Syns esso vaskene her i grimstad/arendal virker mye mer brutale enn de andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut, Christian... :) Spent på når du bruker vaskhall med børster igjen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mangen som kjører med "Hand wash only" klistremerke, kanskje du og burde fått deg det?

Sent from my GT-I9100

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mangen som kjører med "Hand wash only" klistremerke, kanskje du og burde fått deg det?

Sent from my GT-I9100

børsteløs går greit :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.