Erfaring med luftfilter på A5 3.0 TDI

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å bruke noe annet enn standardfilteret på A5 3.0 (eller 2.0/2.7 for den saks skyld) TDI?

Føler at gassresponsen kunne vært litt bedre og at et nytt filter med bedre flow kanskje hadde hjulpet på det. Meeeeen.. Etter å ha lest litt rundtom, virker det som om folk har ganske forskjellige meninger om dette på dieselbiler, spesielt med tanke på lyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste man oppnår er vel et par mer hester, og litt mer turbo lyd. Turboen spinner kanskje litt fortere opp, men skal du ha mer gassrespons må det vel bli chip.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.0TDI lager hvartfall massivt mye lyd med riktig filter kit (åpent filter) :) regner med 3.0TDI bør lage greit med lyd også :D

Men ikke regn med noe effektøkning av filter, trekk heller fra et par, så er du sikker ;) Åpent filter er for lydens skyld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo evt teste og se hva jeg synes. I verste fall er det jo bare å sette tilbake det gamle :) Noen forslag til filter og hvor man handler dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres skikkelig tullette ut i mine ører. Tenk om motoren i verste fall tar skade av det nye filteret. Nei kjøp deg en råne bil heller. Du får ivertfall ikke noe mer hester eller gassrespons av det. KN innsatsfilter kan jeg være med på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo alltids gå for en K&N innsats eller liknende. Åpent filter på en såpass ny bil ville jeg vært skeptisk til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt gir vanligvis best effekt og rensing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chiptuning gir deg bedre respons.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så summar summarum kan vi egentlig si at nytt filter egentlig bare gir mer lyd, men lite av det egenskapene jeg ønsker? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.