#1 Skrevet Juni 1, 2012 Hey, monterte no nettop en Forge 008 resirk-ventil. Dette er første gang jeg bytta en slik, så i farten så hadde jeg glemt hvordan den orginale sto Jeg knipsa noen bilder med mobilen av hvorden jeg monterte den, (Fårhåpentligvis) er dette riktig ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2012 Ser riktig ut det der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2012 Feil i forhold til den orginale 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2012 en sier det er rett å en sier feil ? Er slangene riktig montert? eller skal det være omvendt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2012 Skal ikke slangen fra turbo inn i bunn av resirkventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2012 Du hører ganske fort om luften går igjennom turbo når du slipper gassen.da er den montert feil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2012 Se her: http://www.forgemotorsport.co.uk/valve.pdf Enten ser jeg helt feil på bildet ditt, ellers har du montert det riktig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2012 Søk på turbo flutter på utube, er det slik lyd så kan du snu den:) hvis du ikke kjører med åpent filter kan du åpne luftfilterboksen så hører du at lyd kommer ut der ved lukking av gassspjeld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 1, 2012 hm var ikke lett å se på tegningene, men når jeg søkte på Turbo flutter på youtube, da var det slik lyd jeg hadde (før) jeg bytta ventilen, så den gamle gjorde i hvertfall ikke jobben sin jeg har en slik lyd i bilen nå, så da skal vel det være på stell om dere mener at feilmontert gir "Flutter" lyd : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2012 Se her: http://www.forgemotorsport.co.uk/valve.pdf Enten ser jeg helt feil på bildet ditt, ellers har du montert det riktig.. Den "tynne" slangen som går oppover har jeg monter på siden av ventilen, den "tykke" slangen som er nederst med en overgang til mindre har jeg montert nederst på ventilen, er dette riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2012 for å si det litt lettere, skal den tynne slangen (markert på bilde) som går oppover festes på bunnen eller på siden av resirk-ventilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 2, 2012 det mest naturlige, er å ha trykket i bunnen,alltså da motsatt av det orginale.Vet ikkje hvilken ventil dette er,men har du o-ring nederst på stempelet.Så bør du ha trykket fra under siden:).Snakker av erfaringer her,monterte mine forge kopier med o -ring nederst på stempelet.Ved trykk inn fra siden rett innn på o-ringen, så vil den løsne og havna i intercooleren eller turboen og forårsake havarai.Men det skjedde hvertfall ikkje med meg heldigvis:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 2, 2012 (endret) ja riktig, vil det si da at jeg burde snu denne? Detter er en FORGE 008 Resirk-ventil. har ikke peiling på hvor o-ringen sitter da jeg ikke har åpnet denne. Og hvor kommer trykket? slangen opp eller den største som er i bunn? Beklager "Dummy" spørsmålene, men er rett å slett helt fersk på Resirkventil :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 2, 2012 Nei vet jo ikkje hvordan din ventil er bygd sammen,men som sagt.Trykket bør være i bunnen som en vanlig athmospherisk ventill:). ja riktig, vil det si da at jeg burde snu denne?Detter er en FORGE 008 Resirk-ventil. har ikke peiling på hvor o-ringen sitter da jeg ikke har åpnet denne. Og hvor kommer trykket? slangen opp eller den største som er i bunn? Beklager "Dummy" spørsmålene, men er rett å slett helt fersk på Resirkventil :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 2, 2012 Den er sikkert som 007 ventilen.Som Forge sier selv kan brukes begge veier så da er det opp til hver enkelt hvordan man vil ha den.At du får surge eller flutting er fjær for stram i ventilen her er den montert reversed på 1.8t eller feil vei som noen kaller det lyd blir annerledes en med trykket fra siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 2, 2012 Nei vet jo ikkje hvordan din ventil er bygd sammen,men som sagt.Trykket bør være i bunnen som en vanlig athmospherisk ventill:). ja okey! men Kommer trykket fra den store eller små slangen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 2, 2012 Den orginale har trykket fra siden, derfor bør man bytte ved chipping ,for da øker trykket og de blir ovale og tetter dårlig. har sett det selv. men det mest logiske er vel å plassere trykket fra undersiden på den forge ventilen, den tynne slangen på toppen er vakum som drar stempelet opp og slipper lufta igjennom når du slipper gassen.denne er det trykk på når du gasser så ikke vær redd for at det skal lekke igjennom. mange tror at hvis man har for slapp fjør så klarer trykket å presse stempelet opp,dette skal ikke gå da det kommer trykk fra begge sider helt til du slipper gassen og det blir vakum i den tynne på toppen som suuuger stempelet opp. den orginale fjøra som følger med forge ventilen er mere enn bra nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 2, 2012 (endret) Den orginale har trykket fra siden, derfor bør man bytte ved chipping ,for da øker trykket og de blir ovale og tetter dårlig. har sett det selv. men det mest logiske er vel å plassere trykket fra undersiden på den forge ventilen, den tynne slangen på toppen er vakum som drar stempelet opp og slipper lufta igjennom når du slipper gassen.denne er det trykk på når du gasser så ikke vær redd for at det skal lekke igjennom. mange tror at hvis man har for slapp fjør så klarer trykket å presse stempelet opp,dette skal ikke gå da det kommer trykk fra begge sider helt til du slipper gassen og det blir vakum i den tynne på toppen som suuuger stempelet opp. den orginale fjøra som følger med forge ventilen er mere enn bra nok. ja okey, takk for mye bra info! men da er vel det montert riktig da, slangen som går inn mot intercooler er (montert i bunn av ventilen), den blåser vel trykk ved pådrag? og slangen opp mot turbo suger og som er (monter på siden av ventilen), stemmer ikke det eller er jeg helt på bærtur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...