Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en kar som kan bytte over en 1.8T i min fremtidige Golf eller Jetta som jeg skal kjøpe til høsten. Prisen kommer på ca 30,000,- totalt.

 

Det jeg da lurer på, er hvor lenge holder 256mm bremser med 200hk, og er det mulig å kjøre med org. understell? Jeg kommer ikke til å ha nok penger til å kjøpe alt med en gang.

 

Hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du skal kjøre etter veien og ikke kjøre som en gris(les ulovlig fort, mye) så holder det lenge. Til banebruk burde du oppgradere bremsene da sjansen for oppheting er større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det godkjennes til syvende og sist, er det nok enklere med golf.. just sayin' :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, Hans.

 

Og Ole-Jørgen, når man bor i Polen er alt lov ;)

 

Blir AGU med KO3s og remap tenker jeg til høsten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker bare samme tråd til å stille et nytt spørsmål:

 

Hvordan er det å ta inn en sånn bil i Norge når den har en 1.8T motor? Jeg vet man kan få det godkjent, og bilen vil være veteran i 2017. Er det i det hele tatt mulig å gjøre noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo folk i klubben her som har fått godkjent 1.8t i golf før, så det skal vel kunne la seg gjøres igjen. Alt du trenger er dokumentasjonen på at karros tåler evt effekt, ( Golf G60 ), kvittering på motor, og at bremser\understell er likt som på en evt G60. ( For å kunne holde følge med effekt )

 

Det er også andre her inne som har mye mer kunnskap om dette enn meg. Husker bare ikke navnet til han som har fått 1.8t godkjent. Men skjedde vel i 2009\2010 om jeg ikke tar helt feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig riktig. Så med andre ord, det kan være vanskelig å få en bil bygd i Polen.

 

Og hvis bilen har 288mm bremser, er det for stort da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans: Visst det er meg du tenker på, så kom jeg aldri i mål, men fikk grønt lys til å bygge om ;)

 

Fredrik: Problemet er å dokumentere at desse oppfyller kravene iom mk2 aldri ble levert med denne dimensjonen.. Bygges den om til G60 (med 1.8T20V+ECU+ledningsnett) så er det plankekjøring hele veien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.