#1 Skrevet Juni 3, 2012 Har en 2002 Passat 1,9TDI som tikker når jeg kjører. Er ikke en høy tikking. Hører det svakt når jeg kjører jevnt. Høres helt klart ut som ventiltikking, men syns det er litt rart det ikke forsvinner når jeg gass... Kjørt ca 5000km siden sist oljeskift. Kjører med Castrol Edge olje 5W-40 Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2012 Castrol Edge olje 5W-40, Hva mer ? Bruker du olje som er tilpasset pumpedyse motor ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2012 Castrol Edge FST TD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2012 Har ikke hørt så mye om dieselbiler med ventiltikking? Er det vanlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2012 Er vel som en bensin motor det antar jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2012 Er vel som en bensin motor det antar jeg Feil. Dieselen gå med lavere turtall og bør derfor holde vesentlig lengre før de slites. Men du har helt rett hva gjelder muligheter for tikk ved helt feil olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2012 Nett kjøpt deg diesel, eller hatt den ei stund? Ein diesel motor skal jo tikke/traktorlyd Prøvd andre typer olje? Eg kjører på mobil 1 5w 40 ingen ulyder der;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2012 Km stand på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2012 Bilen har kjørt 215,000km Kjøpte den i august 2011, Da var km 198,000. Syns forsåvidt det har vært tikking hele tiden men har blitt verre nå. Hører lyden best når jeg kjører jevnt. Altså ligger på en fast hastighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2012 Kan det være kamkjedet du hører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2012 Kan det være kamkjedet du hører? Kamkjede er vel lite aktuellt på en avf motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2012 Kamkjede er vel lite aktuellt på en avf motor. hehe har du helt rett i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2012 Hadde en A6 med liknende lyd, kom frem til at det mest sannsynlig var ventilløfterne (slitt) som var synderen. X Audi A6 2002 130 hk tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 4, 2012 Kan være slitt kamaksel.. Har sett flere tilfeller på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 4, 2012 Kan være slitt kamaksel.. Har sett flere tilfeller på det.. Ganske sannsynlig det også vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...