Trenger hjelp til omprogrammering i VAG-COM

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Trenger hjelp til å omprogrammere noen verdier med VAG-Com men har verken ustyr eller kompetanse..

 

Holder på å montere et Hydrogengasskit (fra Hydrotuning.de) på min Audi A6 1.9 TDI 04 og trenger å gjøre om noen verdier.

 

 

PS: Motorer som går på vann er ikke noe nytt,200 år gammel oppfinnelse men Oljeindustrien har sørga for at det ikke har kommet på markedet tidligere.

Som en av de første i verden så er faktisk norge de første som offesielt går ut med at vi kommer til å bruke vann som drivstoff nå.

 

LES her: http://ruter.no/no/verdt-a-vite/Miljo/Hydrogenbusser/

 

 

Anyway hvis noen der ute vil hjelpe meg med programmeringen (God innsats for et bedre miljø) så kan jeg hjelpe å skaffe dette kitet som takk for hjelpa :) (Eller betaling)

Ta kontakt!

TLF:95929462

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[prikemodus]Er vel ingen motorer som går på vann, for vann i seg selv er ikke brennbart....men vann som drivstoff hvor en klarer å utnytte oksygenet og hydrogenet som ligger i denne fantastiske væsken er vel en annen sak :) [/prikemodus]

 

lykke til med prosjektet ditt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe hva slags drivstoff trenger en motor som går på hydrogengass da?

Fins mange biler der ute som går på vann men er desverre ikke kommersielt enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe hva slags drivstoff trenger en motor som går på hydrogengass da?

Fins mange biler der ute som går på vann men er desverre ikke kommersielt enda..

 

er vel flytende hydrogen på trykktank det vel?

poenget mitt med den relativt meningsløse posten min, var bare å få frem at det ikke er noen bilen som GÅR på vann, som i seg selv ikke er brennbart, men å utnytte hydrogenet, som væsken er laget av...utfordringen er jo bare å få spaltet det :)

 

å si at en bil går på vann, når den faktisk går på hydrogen blir ikke helt korrekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du produserer hydrogengass i bilen din så fyller du jo vann på tanken :) Ergo da er jo vann drivstoffet ditt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke verdier er det som skal endres med VCDS?

 

Spennende prosjekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nærmere lesing og mer forståelse av engelsk så ser det ut som at den Chipen jeg fikk med kitet skal regulerere disse verdiene..

 

Fra bruksanvisningen :

"Start by locating the OBDII port. If you don't know where to look, than see this website:

http://www.obdclearinghouse.com/index.php?body=oembd

and enter your vehicle marke and model.

The guys from "Autozone" are very nice too and most of the time they will help you too to locate the port.

 

Use the included zip ties or adhesive to mount the EFIE Chip near the OBDII port. Make sure you can see the LED's of the chip if necessary.

 

The chip will connect to the wires of the back of the port.It is designed not to interfere with OBDII diagnostic scanners, gauges, etc.

 

Make sure you can get to the wires of the back of the port. Most are held in by catches on both sides of the port. On some vehicles, you might need to remove a couple of screws, or wire wrap to gain access.

 

 

The OBDII port has 16 pins arranged in numerical order when viewed from the front, reverse order from the back. Note, that every pin not has a wire attached. The white (S1) and green (S2) wire connectrions vary by protocol.

 

 

 

Determine Protocol:

 

Look at the front of the port. Write down which of the following pins are populated (have a metal contact or wire present).:

2, 6, 7, 10, 14, 15

 

 

- PWM: If pins 2 & 10 are populated, then connect WHITE to pin 2 and GREEN to pin 10

 

- VPW: If pin 2, but not pin 10 is populated, then connect WHITE to pin 2 and GREEN to pin 5

 

- ISO: If pin 7 is populated, then connect WHITE to pin . Connect GREEN to pin 15 if populated, pin 5 if not

 

- CAN: If pin 6 & 14 are populated, then connect WHITE tp pin 6, and GREEN to pin 14

 

Connect the red wire (+12V) plus to pin 16

 

Finally connect black ground wirde GND to pin 4

 

 

 

The Chip now should turn on.

 

YOU MUST RESET THE CHIP NOW

 

After connecting all four wires, tuck them away and secure them with the zip ties.

 

Replace any screws, panels, or wires wrap you removed to access the port.

 

 

 

Initial Calibriaton

 

After installing the chip the first time, you must start the engine now. The chip wioll now determine which protocol you have and calibrate it's on-board map and comunication baud rates.

 

This calibration should take 1-3 minutes., depending on the vehicle.

During calibration, the LED will flash RED and GREEN very rapidly.

DO NOT DRIVE OR REV UP THE ENGINE DURING CALIBRATION. ALLOW ENGINE TO IDLE UNTIL COMPLETE.

 

 

Recalibrating:

In the event you make any changes to your vehicle you must reset the chip for optimum gains. If you feel the chip is no longer funcionimg properly, a reset will return it to normal.

 

 

To reset:

Turn the vehicle off. Use a paper clip to press the reset button inside the Hydro Tuning Chip.

Both LED will light up, then the RED LED may flash up to 20 times, then the chip will enter standby mode.

The chip will now recalibrate next time you turn on the engine.

 

 

LED stats:

DATA (RED LED) "standby" all LED's off and DATA flashes every 5-10 seconds. The Chip is connected properly and waiting for a singal from the ECU.

Some newer vehicles with keyless entry, or factory alarm may not enter standby modus.

 

CALIBRATING (PWR LED on, DATA flashing rapidly for 1-3 minutes)

The Chip is self calibrating, adjusting its map for your specific engine and modifications. Vehicle must be running in idle during calibration. If not, then apply reset. After clibration, the chip will enter POWER ON mode.

 

POWER ON (PWR LED on, DATA flashes occasionaly)

The ECU is active and comunicating with the Chip.

 

LINK LED (both LED's flashing rapidly for 1-5 seconds)

The LINK LED indicates handshake with the ECU and used for diagnostic purposes.

 

Finished.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du produserer hydrogengass i bilen din så fyller du jo vann på tanken :) Ergo da er jo vann drivstoffet ditt :)

 

Det er omvendt.

Du fyller hydrogengass (H) på spesialtank (trykktank) i bilen og dette blandes med oksygen (O) fra luften som da forbrennes og eneste utslipp er vann (H2O) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si at den går på vann, blir vel omtrent det samme som å si at en bensin eller dieselmotor går på luft....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.