Erfaring med gateslicks kontra vanlige dekk, hvor mye bedre?

Anbefalte innlegg

Etterlyser de som har erfaring med å ha kjørt med vanlige dekk og gateslicks, evt slicks på samme bane med samme bil. Hvor mye bedre ble rundetidene?

 

Morsomt om noen hadde litt erfaringer rundt dette.

 

mvh , J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har erfaring med begge deler. skiller MANGE sekunder på runden. har ikke loggingen min rett foran meg nå, men vil innbille meg minimum 3 sek pr. runde på en varm dag på våler/rudskogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker meg jeg klarte 30-40km/t høyere fart gjennom svinger etc og på Vålerbanen i helgen.

Ingen problemer med å holde innersporet og hente igjen en bil på vanlige gate dekk som holdt ytteren.

 

Vurderer du å kjøpe slicks så er det bare å få hjem. Var en vesentlig forbedring!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gateslicks dere prater om begge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, gateslicks er mye bedre, men hovedsaklig fordi de tåler banekjøringen mye bedre synes jeg. Jeg opplevde ikke så markant forbedring som andre snakker om her, men mulig det har med at jeg oppgraderte mye annet i understell før jeg byttet dekk. Tipper jeg fikk ca to sekunder bedre tid på gamle Rudskogen med Yokohama-ene enn det jeg gjorde med de vanlige dekkene. Men det er bedre, så bare å kjøpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt en god investering om du skal ha bilen ut på banen :)! Kjører selv med det og veldig fornøyd. Helt greit å kjøre med til vanlig kjøring og ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde brukt slicks(regndekk) på min audi a3t i gamle dager.(ca 2005/6)

Og dette er det råeste jeg noen sinne har prøvd, dette var da skikkelige slicks med litt mønster,

kjøpt brukt av TS racing for kr 100 per dekk.... :D

 

Holdt 15 runder før dekkbana løsna... vart nok for varmt gitt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.