#1 Skrevet Juni 4, 2012 Hei! Ser i en del utenlandske forum at mange gjennomfører modden "noisemaker delete" på MK6 GTI. De mener at denne stjeler effekt. Jeg er uviss på hvordan dette henger sammen, stjeler den effekt, hva har man å hente, hvordan endrer dette "lydbildet"? Her er svaret jeg fikk fra Møller når jeg spurte: Det finnes to utgaver av lydgeneratoren på disse bilene. Det ble fra mnd 4 2009 innført elektrisk lydgenerator med flytende overgang. Hva som er på denne må vi se etter om rent fysisk. Er det elektrisk, så er det bare en styreenhet og en høyttaler i vannkassen som genererer lyden. Er det mekanisk, så er det bare en forgrening på ladeluftrøret som ligger inn i vannkassen med en resonansboks på enden. Ingen av disse løsningene vil stjele noen effekt. Noen som kan bistå med sin kompetanse? mvh Jon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2012 Bump:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2012 Løfter denne da jeg lurer litt på det samme... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2012 Hehe. Lydgenerator, hva er vitsen med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2012 Det er for å endre den originale motorlyden fra støvsuger til ræserbil for å dra det veldig langt i hver ende Polo 6R GTI har det samme opplegget, her er en som har koblet seg inn med en av/på bryter inni kupeen: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...