Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt meg en 92 S4 C4.

Bilen kjøres til Tyskland og Polen i morgen for diverse arbeid : smil :

Første som må byttes/oppgraderes er bremsene foran og bak.

Det står 6-stemplede 330mm XYZ på denne fra før og skivene må ut.

Bak er det vel noe OEM greier.

Så det jeg lurer på hva ville folk anbefalt meg her?: klø :

AP, Zimmermann? Har egentlig ikke så mye peiling på S4 ennå så det er på tide men litt lesing.

Bak skal alt OEM byttes ut, her kunne jeg tenkt meg litt hjelp til anbefaling av noe bra.

Motor etc skal til "justering" så jeg trenger noe bra å bremse med ;)

Pris trenger man ikke å diskutere her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med en av verdens beste biler! :D

Har ikke noe baneerfaring selv, men here goes.. :

Zimmermann har bra skiver, mener du får slissede og/eller borede fra dem også. Tror kombinasjonen klosser/skiver egentlig er viktigere enn merket, og her er det omtrent like mange meninger som eiere.. :P

Bak mener jeg etter 12 år som S4-eier at så og si alle er enige i at det ikke har stort for seg å gjøre noe, det finnes de som bytter til RS2-spec med all jobben med egen brekkcaliper og ombygging det innebærer, uten å egentlig få stort igjen for det. C4'en er ganske nesetung ved innbremsing, så prioritér forbremser, men sørg for at de bak i hvertfall fungerer slik de skal. Tror flere egentlig har problemer med bakbremser som ikke virker, enn for lite bremsevirkning!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips Bjørn Eirik!

Etter litt kjøring i 2 dager nå så er det ganske klart at jeg har nesten ingenting å bremse med.

Hva slags kombinasjon av klosser og skiver kan du anbefale?

Dette skal ikke være noe banebil. Planen er å sette den i stand 100% mekanisk først, så karosseri samt hellakkering i samme farge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originale RS4 B5 bremser er det eit par som har brukt med gode erfaringer og. Angående skiver så skal Black Diamond og Ferodo klosser være ganske bra. Bruker selv Yellowstuff, funker greit nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med et sett AP CP5070D54 og FERODO FRP3077? Funker det bra sammen med det XYZ settet foran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvilke klosser XYZ-caliperne svelger, men du går vel ikke feil med verken AP eller Ferodo, tenker jeg! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.