#1 Skrevet Juni 5, 2012 (endret) Hei. Har nå nett fått bilen ut av hjuøstillingskontroll som jeg må ta før biltilsynet.. Men når jeg fikk bilen så var det røde tall på camber forran og total spissing bak. De sa de ikke fikk grønne tall fordi det var ikke justerings muligheter. jeg har montert supersport senkesett på bilen. men det viste seg at forrige hjulstilling da bilen va helt orginal. så fikk de ikke camber innenfor kravene. Jeg skal på test hos biltilsynet neste månede. og jeg har røde tall på hjulstillingen. Er dette vanlig på disse bilene å ikke kunne justere camber og total spissing bak. De hadde løsnet hele bakakslingen og forstillingen for å prøve å få dette innenfor. men det var rett å slett ikk muligt. Hjeeeelp !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2012 Spissing bak skal være godt innafor selv med eksentrisk skrue som sitter i styrestaget. Så det burde gå ann å få bedre % på. Camber foran er det verre med. Fikk røde tall selv, så har ikke tatt turen til BT enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2012 Kopier skjemaet du fikk fra verkstedet og skriv det ut svart/hvit Gammelt triks som har fungert for mange! Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2012 Husket ikke helt verdiene mine, men fikk iallefall spissingen på grønn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2012 Ble det lagt inn verdier for "standard" eller "sport" understell? Møller hadde i alle fall forskjellige verdier/toleranser for disse på min tidligere Bora. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2012 jeg snakket nettop med gutta på Audi senteret, de sa det at de verdiene som sto på min hjulstilling ikke gikk ann å gjøre noe med, årsaken var rett å slett at bilene "seig" litt gjennom årene, alternativet om ikke biltilsynet godkjenner det var kanskje å bytte treversen sa han, Men synest dette er veldig merkeligt på en bil som nett har spasert 200 000km....... Jeg vet ikke om verdiene ble lagt inn for "standard" eller "sport" understell, det kan jeg ta å høre med dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2012 (endret) Spissing bak skal være godt innafor selv med eksentrisk skrue som sitter i styrestaget. Så det burde gå ann å få bedre % på. Camber foran er det verre med. Fikk røde tall selv, så har ikke tatt turen til BT enda. De sa de ikke fikk justert noe i det hele tatt, da det ikke fantes noe å stille på, jeg har 2wd så de måtte løsne på akslingen siden jeg har stiv aksling, men de fikk det ikke innenfor verdiene. Problemet framme er: Camber Fremre : Venstre Faktisk: -2¤20'* Før: -2¤15'* Fremre : Høyre Faktisk: -2¤01'* Før: -1¤59'* Angitt omåde fremme: -0¤50' 0¤00 Total Spissing BAK Faktisk -0¤38'* Før: -0¤39'* Angitt område: -0¤10 0¤35 Når jeg kjøpte bilen, da stod den med orginale Audi felger og understell, da var det bare målene på Camber framme problemet, Målene: Venstre: -1¤00 Høyre: -1¤05 Er det ikke noe man kan skifte ut eller noe for å få dette i rett posisjon?, merkeligt at andre får dette igjennom med det samme senkesettet som jeg har, menst på min bil så vil ikke målene komme innenfor de angitte områdene.. Bilen skal eu godkjennes denne måneden, og i begynnelsen av neste månede er det time hos biltilsynet, så de tar vel skiltene min om jeg ikke treffer riktig kar der oppe, eller at jeg løser opp i hjulstilling's problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2012 Ingen som har noe tips eller triks til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 5, 2012 bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2012 På den forstillingen du har er det ikke mulig å justere så mye på camber, så når bilen senkes vil hjula skræve innover og komme utenfor verdiene. Men dette burde ikke gjøre noe på en kontroll hos biltilsynet, jeg fikk iallefall godkjent min på minimumshøyde på understellet og med en camber som var helt vill. Såvidt jeg klarte å se så kikka bare tilsynet på datoen på når hjulstillingen var gjort, ikke noe annet.. så jeg tror du bare får dra og godkjenne bilen og forklare de dette. Husk at senkesettet ditt har TUV godkjenning til en viss høyde, og med denne høyden så er du mest sanynslig utenfor standard verdiene på camber, men det er allikevel godkjent. Alternativt kan du montere slike, men spørs hva tilsynet sier om disse da: http://www.034motorsport.com/chassis-components-audi-a4s4a6s6-034motorsport-density-line-adjustable-upper-control-arm-kit-fits-b5b6b7c5-p-20218.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 6, 2012 Dette er ikke noe problem. Jeg leverte målebrev med røde tall til biltilsynet da jeg skulle godkjenne senkesett nå i Mai. Spissing bak er vanskelig å justere pga gamle / rusten bolter. Jeg fikk beskjed om å ta med et par nye bolter før hjulstillingskontrollen. Camber forran får du ikke gjort noe med, med mindre du kjøper justerbare armer: http://gruvenparts.com/website/cart/cart.php?target=product&product_id=408&category_id=60 Å printe ut i svarthvit gjorde jeg også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2012 ja okey, bra det er noen som har vert borti dette før , jeg har printa det ut i svart hvitt no Bilen er senket etter minimum høyde utifra TUV papirene, da får jeg håpe på at alt ordner seg, om ikke så får jeg heller bare kjøpe justerbare armer, slik at jeg får camberen innenfor verdiene, man vet aldri hvem man møter på der oppe, men med litt smisking så må jo dette gå bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 10, 2012 Tror ikke han kikket på verdiene på målebrevet, det eneste han spurte etter var datoen for hjulstillingskontrollen. Den måtte være rimelig fersk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 10, 2012 ingen røde eller grønne tall på mitt papir, bare svarte;P (firmalogoen var vel forresten rød:P) men var ikke mange av verdiene som var innafor. Dette ble dog aldri komentert av kontrolløren da jeg var inne for godkjenning, han spurte bare etter papiret og konstaterte at det var av nyere dato. Så var det frem med tuv papirene og så satte han i gang med måling;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 11, 2012 hehe!, ja nå har jeg ordna bare svarte tall på papiret . håååååper på at dette går bra!!!! 9.07 e datoen, skal gi tilbake melding her når jeg har vert på kontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 12, 2012 De som tar kontrollen kan endre på tolleranseverdiene før de måler, (legge inn egne tall for camber, derav høyere tolleranse) da kan du fint få grønne tall med 5 grader camber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 9, 2012 Da var jeg nett kommet ut fra biltilsynest! Senk & Felger godkjent i vognkort, de nevnte ikke noe på hjulstillings - verdiene Så nå er 100kg press lettet fra kroppen WHOHOO!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...