#1 Skrevet Juni 5, 2012 Hei! Jeg har nylig byttet toppakning på Passat 115PD, hele prosessen har gått bra men uten hell. Etter alt var satt samen virker det som om bilen ikke får diesel? Den starter på startsgass rett inn i luftfilteret,men stopper brått etter:( Er det en føler eller noe jeg har glemt, eller er dette et kjent problem? Kan pumpedysene ha gått i en form for nød-modus å sender dieselen direkte i retur til tanken? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2012 Hei! Jeg har nylig byttet toppakning på Passat 115PD, hele prosessen har gått bra men uten hell. Etter alt var satt samen virker det som om bilen ikke får diesel? Den starter på startsgass rett inn i luftfilteret,men stopper brått etter:( Er det en føler eller noe jeg har glemt, eller er dette et kjent problem? Kan pumpedysene ha gått i en form for nød-modus å sender dieselen direkte i retur til tanken? Takker for svar! Er du koblet på kammaksel sensor,kan du leser feil koder?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2012 Hvor lenge har du prøvd å dra den på starteren? Kan være at det fortsatt er luft i dieselsystemet som gjør at den ikke starter. Er et selvluftende system, men tar lang tid å få frem diesel igjen noen ganger. Pass på så du ikke holder starteren innkoblet med for lange intervaller så. La den få noen pauser innimellom. Blir varmt for den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2012 Ja jeg tar det rolig med starteren, har også prøvd å taue bilen 4km uten lykke. Ladet batteriet opp, og glødet mange ganger. Null respons. Fylte også opp diesel-filteret samt at jeg prøvde å hele diesel rett inn i dieselpumpen. Kamaksel lednings klumpen er tilkoblet å skrudd til ja;) går det ann å sette den feil forresten? Takk for svar så langt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2012 Har du koblet til slangene til vakumpumpen bak på toppen? Går ikke og sett den kontakten feil, men det han lurte på er kamaksel sensoren. Den store bakpå toppen er til dysene. Kam sensoren står helt fremme på toppen om jeg ikke husker feil, og den har en egen ledning. Står inne under reg reim dekslet mener jeg og huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 7, 2012 Alle slanger er tilkoblet vacumpumpen. Kamakselsensoren på toppen fremme er også tilkoblet, men ser at regreima er blitt løs. Skal sjekke strammehjulet:) Lurer på hva dette kan være??? Takk for bra forslag og tilbakemeldinger så langt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2012 Nå virker det som om dieselen kommer, men ingen anntydning til liv? Kan det være andre ting jeg har gjort galt??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2012 Har du koblet slangene inn ut av diesel filteret riktig? Har du koblet til vakum slangen til stopp spjeldet? Den som sitter ilag med EGR ventilen. Om den ikke får vakum, så åpner den ikke, og motoren får ikke luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 16, 2012 Alle slanger til dieselfilteret er koblet riktig, tror bilen får luft siden den starter på startsgass. Når det er sagt hadde jeg koblet feil på to av slangene på vacumpumpen første gang jeg kinnet. Det er en slange som går inn på et cobberrør og en som går til toppen. Etter jeg satte de riktig, er det fortsatt ikke noe liv... Selv lurer jeg på om jeg kan ha pumpet kjølevann inn i tanken eller noe??? for en av de to slangene var kjøleslange 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...