Golf MK1 7*15" felg, uten bearbeiding

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lar det seg gjøre å få på 7" felg på Golf Mk1 uten å ødelegge skjermkantene? (Valsing, kapping, etc)

 

Såfall, er det noen som har anbefalt ET og dekkdimensjon.

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lavt skal du?

7x15ET37 har ca 0.0001-1mm klaring til fjærbeinet på SPAX hos meg med camber=0grader, så eg kjører med 5mm spacer for å vere sikker på at det ikke tar i beinet. Bilen min er HØY da Spax ikke senker mye og de nye tårnlagerene mine bygger mye ned...

 

Så ET33-35 hadde gått fin fint.

 

195/45 eller 185/45 bør passe bra.

 

Bak er det alltid plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,

 

Skal vel ha "normal" senk.

 

Da får jeg sjekke ET på felgene jeg har og ta det derifra.

 

Kanskje kjøpe noen nye ringer.

 

 

Mvh Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du det ble for smalt med 6,5" bredde eller?

 

Skal du kjøpe nye ringer til RM`ene som du har no?

1" ringer da. De jeg kjøpte synes jeg ikke var noe fin, det ble for rett flate på de. Var liksom en profil som manglet.

Du klarer kanskje å se det på bildene jeg har i denne tråden. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=235564

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører ATS cup felger 7x15 et 28 uten problemer hvertfall. Det er med 195/45-15

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt div. ulike hjul fra 8X13 til 8,5X15 på Einser og etter min mening er de hjula du allerede har så nære som optimalt som man kommer, gitt at skjermkantene også i framtida skal være ubesudlet av valse, vinkelsliper o.l. Bak er det noe bedre plass, så der roterer 7" med ET 28 lekkert rundt. Dette er i grunnen et ideelt ET, ettersom man (litt avhengig av understellsprodusent) går klar av fjærbeinet samtidig som de bygger passe mye utover. Foran er det verre. Jeg kan se for meg at du ikke kommer til å ha tilstrekkelig plass til tilfredsstillende fjæringsvei samtidig som du svinger.

 

Så om du skal gjøre noe hadde jeg beholdt størrelsen foran og eventuelt handla inn noen breiere ytterringer bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.