#1 Skrevet Juni 6, 2012 Skulle starte kjærra i dag. Og den starter ikke, bensinpumpen ble byttet for ikke så lenge siden. Hører at det er liv i den når jeg vrir om tenningen, men vil sjekke om bensinen kommer helt fram. Hvor i huleste er bensin slangen i motorrommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 6, 2012 her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 6, 2012 Den øverste slangen med den "mutteren" på? Bare og skru mutteren så er røret løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 6, 2012 skru opp med 19mm nøkkel og hold igjen med 17mm tror jeg det var. Ha ei flaske og tørkepapir klart, er trykk i rørgaten fra pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 6, 2012 Har skrudd opp nå, og kom en meget slapp stråle ut når jeg vritte på tenningen. Kom 2cm bensin i en 0.5l brusflaske. Er også en snodig lyd i fra pumpen. Mulig at pumpen har tatt kveld? eller tett bensinfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 6, 2012 Du kan ser kamakser og veiakelsensor,strøm til coli,gnist,tennplugger,prøve med start gass hvis ikke starte bensin ikke er problem. Sjekk de andre punkter. Hvis du kan leser feil code,det kan hjelper mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 6, 2012 Har skrudd opp nå, og kom en meget slapp stråle ut når jeg vritte på tenningen.Kom 2cm bensin i en 0.5l brusflaske. Er også en snodig lyd i fra pumpen. Mulig at pumpen har tatt kveld? eller tett bensinfilter? Jeg hadde sjekket bensinfilteret. Ikke verre enn å skru det av og prøve å blåse igjennom, så finner du fort ut om det er tett eller ei. Men den får jo bensin, så feilen kan jo ligge andre steder... Kan jo starte med å sjekke om det er gnist på pluggene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 6, 2012 Dette skjedde helt over natten, så mistenker at noe rusk i filteret kan ha satt seg temmelig godt fast. Bilen har kjørt 317k km nå og har ikke fått byttet bensinfilter ifølge serviceheftet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2012 Da har jeg fått lest ut feilkoder. 17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded P1325 - 35-10 - - - Intermittent 17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs 15-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low P0327 - 35-10 - - - Intermittent Disse kodene har jeg hatt i all evighet uten og funnet ut hvorfor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 6, 2012 Da har jeg fått lest ut feilkoder.17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded P1325 - 35-10 - - - Intermittent 17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs 15-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low P0327 - 35-10 - - - Intermittent Disse kodene har jeg hatt i all evighet uten og funnet ut hvorfor. Sjekk sikringer ??? -------------------------------------------------------------------------------------------- error code: 17734 P1326 com Beat Control cylinder 2 control limit reached du Klopfregelung Zyl. 2 Regelgrenze erreicht and Knock-Control: Cylinder 2 Regulation Limit Exceeded Additional info on the error codes. intermittent Possible symptoms: irregular course Possible causes: Fuel poor quality wrong fuel Knock Sensor defective or improperly installed Wiring and / or connections faulty Interruption in shielding of the wiring Possible solutions: Tank emptying and re-fueling Knock Sensor defective or improperly installed Check / repair wiring and connections Check / repair break in shielding of the wiring --------------------------------------------------------------------- error code: 17733 P1325 Knock control cylinder en 1 line limit reached du Klopfregelung Zyl. 1 Regelgrenze erreicht and Knock-Control: Cylinder 1 Regulation Limit Exceeded Additional info on the error codes. intermittent Possible symptoms: irregular course Possible causes: Fuel poor quality wrong fuel Knock Sensor defective or improperly installed Wiring and / or connections faulty Interruption in shielding of the wiring Possible solutions: Tank emptying and re-fueling Knock Sensor defective or improperly installed Check / repair wiring and connections Check / repair break in shielding of the wiring ------------------------------------------------------------------------ error code: 00561 en Mixture Control du Gemischanpassung and Mixture Adjustment Control Additional info on the error codes. intermittent Possible symptoms: The light emission Increased fuel consumption exhaust polluted Possible causes: Poor / dirty / old / bad gasoline refueling Fuel pressure too low Skip (ping) Leak in air inlet Injector (s) (N30, N31, N32, N33, N83, N84) defective, leaking Improper signal of LMM (G70) MAF sensor (G70) returns incorrect value O2S (Oxygen Sensor) defective regulation Exhaust leak between the cylinder and the catalyst EVAP (tank vent) valve (N80) is stuck in open position Possible solutions: Tank as empty as possible ride and good fuel tanks Check (control) fuel pressure Check all the components connected to the fuel injection to have Check (measured value blocks) / replace Injectors N30, N31, N32, N33, N83, N84 Check (meetwaardeblooken) / replace G70 Check (measured value blocks) / replace O2S (Oxygen Sensor) Check uilaat Perform Output DTM (Output checks) ------------------------------------------------------------------------------------------------ error code: 16711 P0327 (the corresponding "old VAG code 'is 00 524) en Knock Sensor (Ping Sensor) 1 (G61) signal too weak du Klopfsensor 1 (G61) Signal zu schwach and Knock Sensor 1 (G61) Circuit Signal too Low Additional info on the error codes. intermittent Possible symptoms: Lack of traction power / The engine hesitates occasionally / The English call it drivebility problems' Increased fuel use Other symptoms are also possible Malfunction Indicator (MIL) illuminates Possible causes: Fuse (s) make poor contact or broken Knock Sensor not properly installed Knock Sensor corroded Knock sensor fouled / defective Wiring and / or connections faulty Knock Sensor not recognized by the ECU ECU faulty (unlikely but not impossible) Possible solutions: Check / replace fuse (s) remove the fuse (s) out make the ends of the fuse (s) clean (very light sanding with fine sandpaper, then very little contact spray on it) fuse (s) by measuring with a multimeter (the fuse (s) sometimes looks fine, but appearances can be deceiving) fuse (s) back / Replacing Check / repair wiring and connections Check the torque (20Nm) of the Knock Sensor Replace the knock sensor Replace the ECU 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 6, 2012 (endret) Men bilen skulle nå ha startet alikevell? La merke til at bensinpumpen ikke lager samme lyden som før. Før var den mere kontant og høgere, nå er den mye lavere, og "dør" likksom ut. Edit: Har sjekket sikringene. Edit2: Visst jeg skrur av bensinrøret inn på motoren, også prøver og starter den, skal det da sprute ut bensin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 6, 2012 Satt du i ei brukt eller ei ny bensinpumpe da du bytta? Kan selvsagt være at du har hatt uflaks at pumpa har røket på nytt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 6, 2012 (endret) Var en helt ny pumpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 6, 2012 Var ute igjen og målte hvor mye bensin som kom ut med jeg slo på tenningen, bunnen av brusflasken ble dekt, eller omtrent en halv munnfull... Bør vell komme mere ut? Kan umulig være nok til og starte en bil iallefall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 6, 2012 Hva om du skrur av koblingen inn på bensinfilteret og prøver pumpen da. er filteret tett så vil det komme masse ut der, kommer det like lite så er det lengre bakover (pumpe) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 12, 2012 Knødde mæ omsider ut å fikk rødda bagasjerommet og kobla av slangen.. Resultatet var en dråpe bensin kom ut. Her er bilde etter og ha vridd på tenningen to ganger, ikke mye som kommer ut.. Og pumpen lager en unormal lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 12, 2012 Dra den på starteren ca 10 sek å se om det kommer mere normal mengde.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 12, 2012 Sikkert et jækla dumt spørsmål, men du har ikke tom tank da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 12, 2012 Sikkert et jækla dumt spørsmål, men du har ikke tom tank da? Har akkurat kommet på reservetanken, så bør ikke være et problem. Har hatt langt mindre bensin før på bilen uten problemer, da har nålen vært under streken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 12, 2012 Hmm, hadde helt på litt jeg bare for å ha prøvd det også. Det kan ikke være så veldig mye annet enn pumpe igjen, om jeg forsto deg riktig at du skrudde av tilførselsrøret baki koffertrommet og det ikke kom mer bensin enn det du har i flasken? (Hvor lenge dro du bilen på starteren forresten?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 12, 2012 Dro ikke på starteren, bare på tenningen slik at man får den "summelyden" fra pumpen, og da kom det så og si ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 12, 2012 Ahh, såvidt meg bekjent så er det en "primer-funksjon" og går bare i et par sekunder. Gjør som Johnny foreslo og dra den i 10 sekunder på starteren, se om det kommer mer bensin i flasken din da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 12, 2012 får gå ut å krangle me den helsikkes startmotoren da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 12, 2012 Har du trøbbel med startmotoren i tilegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 12, 2012 Har du trøbbel med startmotoren i tilegg? åja, den slår ikke altid inn... Får hive bilen opp på bukken i morgen og bytte den Kjører (forhåpentligvis) til Rognan på mandagen, så hadde vært greit med bil da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...