Får ikke start på Audien 1.8

Anbefalte innlegg

Skulle starte kjærra i dag.

Og den starter ikke, bensinpumpen ble byttet for ikke så lenge siden.

Hører at det er liv i den når jeg vrir om tenningen, men vil sjekke om bensinen kommer helt fram.

Hvor i huleste er bensin slangen i motorrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den øverste slangen med den "mutteren" på?

Bare og skru mutteren så er røret løst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skru opp med 19mm nøkkel og hold igjen med 17mm tror jeg det var.

Ha ei flaske og tørkepapir klart, er trykk i rørgaten fra pumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrudd opp nå, og kom en meget slapp stråle ut når jeg vritte på tenningen.

Kom 2cm bensin i en 0.5l brusflaske.

Er også en snodig lyd i fra pumpen.

Mulig at pumpen har tatt kveld? eller tett bensinfilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ser kamakser og veiakelsensor,strøm til coli,gnist,tennplugger,prøve med start gass hvis ikke starte bensin ikke er problem.

Sjekk de andre punkter.

Hvis du kan leser feil code,det kan hjelper mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skrudd opp nå, og kom en meget slapp stråle ut når jeg vritte på tenningen.

Kom 2cm bensin i en 0.5l brusflaske.

Er også en snodig lyd i fra pumpen.

Mulig at pumpen har tatt kveld? eller tett bensinfilter?

 

Jeg hadde sjekket bensinfilteret. Ikke verre enn å skru det av og prøve å blåse igjennom, så finner du fort ut om det er tett eller ei. Men den får jo bensin, så feilen kan jo ligge andre steder... Kan jo starte med å sjekke om det er gnist på pluggene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skjedde helt over natten, så mistenker at noe rusk i filteret kan ha satt seg temmelig godt fast.

Bilen har kjørt 317k km nå og har ikke fått byttet bensinfilter ifølge serviceheftet :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått lest ut feilkoder.

17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded

P1325 - 35-10 - - - Intermittent

17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs

15-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low

P0327 - 35-10 - - - Intermittent

 

Disse kodene har jeg hatt i all evighet uten og funnet ut hvorfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått lest ut feilkoder.

17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded

P1325 - 35-10 - - - Intermittent

17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs

15-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low

P0327 - 35-10 - - - Intermittent

 

Disse kodene har jeg hatt i all evighet uten og funnet ut hvorfor.

 

Sjekk sikringer ???

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

error code: 17734 P1326

com Beat Control cylinder 2 control limit reached

du Klopfregelung Zyl. 2 Regelgrenze erreicht

and Knock-Control: Cylinder 2 Regulation Limit Exceeded

Additional info on the error codes. intermittent

 

Possible symptoms:

 

irregular course

 

Possible causes:

 

Fuel poor quality

wrong fuel

Knock Sensor defective or improperly installed

Wiring and / or connections faulty

Interruption in shielding of the wiring

 

Possible solutions:

 

Tank emptying and re-fueling

Knock Sensor defective or improperly installed

Check / repair wiring and connections

Check / repair break in shielding of the wiring

---------------------------------------------------------------------

error code: 17733 P1325

Knock control cylinder en 1 line limit reached

du Klopfregelung Zyl. 1 Regelgrenze erreicht

and Knock-Control: Cylinder 1 Regulation Limit Exceeded

Additional info on the error codes. intermittent

 

Possible symptoms:

 

irregular course

 

Possible causes:

 

Fuel poor quality

wrong fuel

Knock Sensor defective or improperly installed

Wiring and / or connections faulty

Interruption in shielding of the wiring

 

Possible solutions:

 

Tank emptying and re-fueling

Knock Sensor defective or improperly installed

Check / repair wiring and connections

Check / repair break in shielding of the wiring

------------------------------------------------------------------------

error code: 00561

en Mixture Control

du Gemischanpassung

and Mixture Adjustment Control

Additional info on the error codes. intermittent

 

Possible symptoms:

 

The light emission

Increased fuel consumption

exhaust polluted

 

Possible causes:

 

Poor / dirty / old / bad gasoline refueling

Fuel pressure too low

Skip (ping)

Leak in air inlet

Injector (s) (N30, N31, N32, N33, N83, N84) defective, leaking

Improper signal of LMM (G70)

MAF sensor (G70) returns incorrect value

O2S (Oxygen Sensor) defective regulation

Exhaust leak between the cylinder and the catalyst

EVAP (tank vent) valve (N80) is stuck in open position

 

Possible solutions:

 

Tank as empty as possible ride and good fuel tanks

Check (control) fuel pressure

Check all the components connected to the fuel injection to have

Check (measured value blocks) / replace Injectors N30, N31, N32, N33, N83, N84

Check (meetwaardeblooken) / replace G70

Check (measured value blocks) / replace O2S (Oxygen Sensor)

Check uilaat

Perform Output DTM (Output checks)

------------------------------------------------------------------------------------------------

error code: 16711 P0327 (the corresponding "old VAG code 'is 00 524)

en Knock Sensor (Ping Sensor) 1 (G61) signal too weak

du Klopfsensor 1 (G61) Signal zu schwach

and Knock Sensor 1 (G61) Circuit Signal too Low

Additional info on the error codes. intermittent

 

Possible symptoms:

 

Lack of traction power / The engine hesitates occasionally / The English call it drivebility problems'

Increased fuel use

Other symptoms are also possible

Malfunction Indicator (MIL) illuminates

 

Possible causes:

 

Fuse (s) make poor contact or broken

Knock Sensor not properly installed

Knock Sensor corroded

Knock sensor fouled / defective

Wiring and / or connections faulty

Knock Sensor not recognized by the ECU

ECU faulty (unlikely but not impossible)

 

Possible solutions:

 

Check / replace fuse (s)

remove the fuse (s) out

make the ends of the fuse (s) clean (very light sanding with fine sandpaper, then very little contact spray on it)

fuse (s) by measuring with a multimeter (the fuse (s) sometimes looks fine, but appearances can be deceiving)

fuse (s) back / Replacing

Check / repair wiring and connections

Check the torque (20Nm) of the Knock Sensor

Replace the knock sensor

Replace the ECU

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men bilen skulle nå ha startet alikevell?

 

La merke til at bensinpumpen ikke lager samme lyden som før.

Før var den mere kontant og høgere, nå er den mye lavere, og "dør" likksom ut.

 

Edit: Har sjekket sikringene.

Edit2: Visst jeg skrur av bensinrøret inn på motoren, også prøver og starter den, skal det da sprute ut bensin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt du i ei brukt eller ei ny bensinpumpe da du bytta? Kan selvsagt være at du har hatt uflaks at pumpa har røket på nytt.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en helt ny pumpe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute igjen og målte hvor mye bensin som kom ut med jeg slo på tenningen, bunnen av brusflasken ble dekt, eller omtrent en halv munnfull...

Bør vell komme mere ut? Kan umulig være nok til og starte en bil iallefall?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva om du skrur av koblingen inn på bensinfilteret og prøver pumpen da. er filteret tett så vil det komme masse ut der, kommer det like lite så er det lengre bakover (pumpe)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knødde mæ omsider ut å fikk rødda bagasjerommet og kobla av slangen..

Resultatet var en dråpe bensin kom ut.

 

Her er bilde etter og ha vridd på tenningen to ganger, ikke mye som kommer ut..

Og pumpen lager en unormal lyd.

IMAG0171.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra den på starteren ca 10 sek å se om det kommer mere normal mengde....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert et jækla dumt spørsmål, men du har ikke tom tank da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert et jækla dumt spørsmål, men du har ikke tom tank da? :)

 

Har akkurat kommet på reservetanken, så bør ikke være et problem.

Har hatt langt mindre bensin før på bilen uten problemer, da har nålen vært under streken : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, hadde helt på litt jeg bare for å ha prøvd det også. Det kan ikke være så veldig mye annet enn pumpe igjen, om jeg forsto deg riktig at du skrudde av tilførselsrøret baki koffertrommet og det ikke kom mer bensin enn det du har i flasken? (Hvor lenge dro du bilen på starteren forresten?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro ikke på starteren, bare på tenningen slik at man får den "summelyden" fra pumpen, og da kom det så og si ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, såvidt meg bekjent så er det en "primer-funksjon" og går bare i et par sekunder. Gjør som Johnny foreslo og dra den i 10 sekunder på starteren, se om det kommer mer bensin i flasken din da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får gå ut å krangle me den helsikkes startmotoren da : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du trøbbel med startmotoren i tilegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du trøbbel med startmotoren i tilegg?

åja, den slår ikke altid inn... Får hive bilen opp på bukken i morgen og bytte den

Kjører (forhåpentligvis) til Rognan på mandagen, så hadde vært greit med bil da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.