ulyd i girkasse audi a6 quattro

Anbefalte innlegg

har fått siste året fått meg en ulyd i girkassen på min audi A6 2,6 quattro med girkasse kode AXM. det er en lager lyd som jeg går i takt med akslingene på bilen. det er ikke noe forskjell på om jeg har bilen i fri eller i gir. om jeg gir gass eller bremser på gir så spiller det ikke inn på ulyden i girkassen. den bilen er kjørt en 35 tusen med denne ulyd i kassen. ikke blitt noe verre eller bedre foruten om siste uken da er det blitt litt mer lyd. litt grovere lager lyd. noen som har peiling på om det er avansert og bytte ett slikt lager? i og med at jeg har mistanke om lager på utgående aksel så er det vel ikke behov for og demontere hele kassen ? noen som har peiling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lageret som holder midtdiffen som er på tur, i såfall trenger du ikke engang å ha ut gearkassa, da midtdiffen med hus kan skrus av som en enhet..

et lager i selve kassa vil ofte ha mer/mindre lyd på forskjellige gir

Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lageret som holder midtdiffen som er på tur, i såfall trenger du ikke engang å ha ut gearkassa, da midtdiffen med hus kan skrus av som en enhet..

et lager i selve kassa vil ofte ha mer/mindre lyd på forskjellige gir

Ole Kristian

skulle fått bilen på bukk da egentlig og fått kjørt den med hjulene i løseluften og lyttet litt da egentlig. er det 2 påfyllinger på kassen da egentlig? en til girkassen og en til midt diffen ? den har jo svettet olje på simmer ringen på mellomakselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan og nævnes at bilen er ikke tung å gire går smidig og greit i alle gir. bilen er gått 220 tusen ca.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle fått bilen på bukk da egentlig og fått kjørt den med hjulene i løseluften og lyttet litt da egentlig. er det 2 påfyllinger på kassen da egentlig? en til girkassen og en til midt diffen ? den har jo svettet olje på simmer ringen på mellomakselen.

Jepp, da kunne du fått en pekepinn om hvor det låter i allefall..

Tror ikke det er mer enn en påfylling på denne kassa, noen av de eldre kassene (med åpen diff og mekanisk sperre) hadde to tappeplugger og en påfylling, men skal ikke garantere hvordan det er på din..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

01A og 01E kassene har felles olje. Kun en påfylling. Sitter dog en magnetplugg i huset til midtdiffen.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok :) er det mulig og bytte lageret i på midtdiffen på girkassen uten så ekstremt mye arbeid? eventuelt om jeg får tak en delekasse og bare bytte over bakerste delen på girkassen om det er der lager problemet ligger? var jo ikke så stor størelse på den midtdiffen. vet ikke hvor lenge jeg våger kjøre med det heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.